English

همچنان دود سیاهی از محل حادثه نفتکش سانچی به هوا بلند می‌شود

نفتکش ایرانی دیروز در بدترین فاجعه چند دهه اخیر، درحال سوختن، غرق شد و یک لکه نفتی‌ به طول ۱۰ مایل را در دریای چین باقی گذاشت که دود سیاهی همچنان از آن به هوا برمی‌خیزد.

همچنان دود سیاهی از محل حادثه نفتکش سانچی به هوا بلند می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، رسانه‌های چینی و مقامات ژاپنی می‌گویند که نفتکش ایرانی  دیروز در بدترین فاجعه چند دهه اخیر، درحال سوختن، غرق شد و یک لکه نفتی‌ به طول ۱۰ مایل را در دریای چین باقی گذاشت که دود سیاهی همچنان از آن به هوا برمی‌خیزد.  

سی‌سی‌تی‌وی اعلام کرد که این لکه نفتی ۱ تا ۴ مایل دریایی عرض دارد و از شنبه تا به حال چندین بار به سایز آن افزوده شده است که این نگرانی‌ها در مورد آسیب به اکوسیستم دریایی این منطقه که غنی از ماهی و پرنده است، را بیشتر می‌کند.

سی‌سی‌تی‌وی روز دوشنبه اعلام کرد که این لکه نفتی روز یکشنبه در شرق محلی که کشتی غرق شده بود ظاهر شد. بار این کشتی ۱۳۶۰۰۰ بشکه میعانات نفتی فوق سبک بود.

نفتکش ایرانی

وزارت اقیانوس‌های چین روز یکشنبه اعلام کرد از آنجایی که انفجار، مخزن کشتی را پاره کرده است، مقادیر زیادی از نفت در آب‌های پیرامون کشتی، در آتش می‌سوزد.

نفتکش سانچی بزرگترین آلودگی نفتی از ۱۹۹۱ تا کنون است

غرق شدن این کشتی باعث به وجود آمدن بزرگترین آلودگی نفتی از ۱۹۹۱ تا کنون شده است. در آن سال ۲۶۰هزار تن نفت در سواحل آنگولا پخش شد.

گارد ساحلی ژاپن دوشنبه اعلام کرد همچنان دود سیاهی از محل حادثه به هوا بلند می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی