English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ریل‌گذاری ۱۰۰ کیلومتر از راه‌آهن چابهار-زاهدان آماده است

معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده ریل‌گذاری شدن ۱۰۰ کیلومتر از راه‌آهن چابهار-زاهدان حدفاصل چابهار- ایرانشهر تا پایان امسال با توان و تخصص مهندسان ایرانی خبر داد.

ریل‌گذاری ۱۰۰ کیلومتر از راه‌آهن چابهار-زاهدان آماده است

به گزارش خبرگزاری موج، خیرالله خادمی در دیدار با سفیر کشور هند با تاکید بر توافق‌ همه جانبه دو دولت برای همکاری در بخش حمل و نقل اظهار کرد: در سفر وزیر  راه و شهرسازی به هند ابعاد این همکاری‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و در خصوص مفاد تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

وی روند احداث این پروژه در کشور را با منابع داخلی و  تخصص مهندسان ایرانی مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ تاکنون از محل منابع داخلی 300 میلیون دلار در راه‌آهن چابهار-زاهدان هزینه شده و با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده بین دو کشور (ایران و هند) خواستار قرارداد تجاری هستیم.

وی ادامه داد: در این مرحله فاینانس پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به وضعیت منابع داخلی، همکاری در این حوزه منوط به تامین منابع مورد نیاز این پروژه از سوی دولت هند است.

کومار، سفیر کشور هند نیز با ابراز خرسندی و تمایل هند برای همکاری با ایران گفت:‌ طبق جلسات قبلی شرایط تامین مالی این پروژه از سوی کشور هند بررسی شد و نتایج نهایی به زودی اعلام می‌شود.
همکاری با ایران را برای هند بسیار مهم دانست و بیان کرد: پروژه چابهار- زاهدان و همکاری در این زمینه برای هند بسیار مهم است و در این راستا قدم‌های مثبتی برداشته شده است که امیدواریم در سفر وزیر راه و شهرسازی به هند این همکاری‌ها گسترش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه