English

توسط پارلمان ونزوئلا؛

ارز دیجیتال «پترو» غیر قانونی اعلام شد

ساعاتی قبل پارلمان ونزوئلا، تحت حاکمیت منتقدین دولت، ارز دیجیتال «پترو» که توسط نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور سوسیالیست این کشور پشتیبانی می‌شود را غیرقانونی اعلام کرد.

ارز دیجیتال «پترو» غیر قانونی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه پارلمان ونزوئلا که اکثریت آن در دست منتقدین دولت است، ارز دیجیتال «پترو» را که توسط نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور سوسیالیست این کشور راه‌اندازی و پشتیبانی می‌شود، غیرقانونی اعلام کردند و وام گرفتن غیر مجاز از ذخایر نفتی این کشور خالی از منابع مالی معرفی کردند.

روز جمعه مادورو اعلام کرده دولت او ۶ میلیارد دلار پترو را به عنوان راهی برای به دست آوردن پول واقعی، صادر خواهد کرد تا تحریم‌های مالی اعمال شده توسط واشنگتن را دور بزند.

متخصصان ارز دیجیتال می‌گویند مدیریت ضعیف اقتصاد ونزوئلا، در ترکیب با سابقه احترام نگذاشتن حزب حاکم سوسیالیست به حقوق و دارایی‌های خصوصی، احتمالا باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران برای خرید پترو بی میل شوند.

نماینده کنگره، جرج میلان گفت: این یک ارز دیجیتال نیست، این پیش پیش فروختن نفت ونزوئلا است. این جامه ای است که برای فساد دوخته شده است.

کنگره ونزوئلا به سرمایه‌گذاران هشدار داد که وقتی مادورو- که امسال برای دوباره انتخاب شدن تلاش می‌کند- دیگر در پست ریاست‌جمهوری نباشد، پترو بی ارزش و پوچ تلقی خواهد شد. آنها اضافه کردند پترو ملزومات قانونی‌ای که باید وام‌گیری‌های تایید شده توسط مجلس داشته باشند، را نقض می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه