English

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کشاورزی حفاظتی در سطح یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی از هدف گذاری اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در سطح سه میلیون هکتار از اراضی کشور خبر داد و گفت: این طرح تا کنون در یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار انجام شده است.

کشاورزی حفاظتی در سطح یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری موج، فرزاد زلقی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد کشاورزی حفاظتی استان سمنان به میزبانی جهادکشاورزی سمنان با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی در سطح یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای طرح کشاورزی حفاظتی حذف روش های سنتی به منظور حفظ منابع خاک و دستیابی به توسعه پایدار محسوب می شود.

وی با بیان اینکه از این میزان کشاورزی حفاظتی انجام‌شده در کشور ۹۰ درصد در قالب کم خاک‌ورزی و ۱۰ درصد کشاورزی حفاظتی است، افزود: حفظ بقایا، تناوب مناسب زراعی و روش بی خاک‌ورزی از اصول مهم در کشاورزی حفاظتی محسوب می شود.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه ملی برای کشاورزی حفاظتی به مجلس ارائه‌شده است، ابراز داشت: با توجه به اهتمام دولت در بخش کشاورزی طی برنامه ششم توسعه، اولویت نخست بر محور توسعه کشاورزی حفاظتی خواهد بود که در صورت اختصاص ردیف بودجه ملی این طرح در کشور با شتاب بیشتری انجام می شود.

زلقی با بیان اینکه اجرای کشاورزی حفاظتی ابتدا در استان های خراسان رضوی، خوزستان، گلستان و فارس به‌صورت پایلوت آغاز شد، تصریح کرد: از سال این طرح ۹۳ به صورت رسمی در بقیه استان ها نیز انجام می شود و بر طبق آن سه میلیون هکتار از اراضی هدف‌گذاری شده است.

یکی از چالش‌های بزرگ بخش کشاورزی موضوع ناپایداری است

وی بابیان اینکه یکی از چالش‌های بزرگ بخش کشاورزی موضوع ناپایداری است، اضافه کرد: پیشنهاد ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان متقاضی برای خرید ادوات کشاورزی حفاظتی نیز در لایحه پیشنهادی به مجلس آمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی