English

آخرین اطلاعات از برخورد نفتکش ایرانی با یک کشتی باری در آب‌های چین؛

جسد یکی از مفقودشدگان حادثه نفتکش ایرانی پیدا شد

سرکنسول ایران در شانگهای چین از پیدا شدن جسد یکی از مفقودشدگان حادثه نفتکش ایرانی در دریای چین خبر داد. علیرضا ایروش گفت: ساعتی قبل در سه یا چهار مایلی نفتکش ایرانی، یک جسد پیدا شد.

جسد یکی از مفقودشدگان حادثه نفتکش ایرانی پیدا شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، سرکنسول ایران در شانگهای چین از پیدا شدن جسد یکی از مفقودشدگان حادثه نفتکش ایرانی در دریای چین خبر داد. علیرضا ایروش گفت: ساعتی قبل در سه یا چهار مایلی نفتکش ایرانی یک جسد پیدا شد.

یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی به این خبرگزاری گفت کشتی نفتکش ایرانی که شب شنبه در دریای چین شرقی با یک کشتی باری چینی تصادف کرد، همچنان با وجود گذشت ۲۴ ساعت از این حادثه در حال سوختن است و تلاش برای اطفای حریق موفقیت‌آمیز نبوده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، افزود هنوز معلوم نیست آیا هیچ‌یک از ۳۲ خدمه مفقود شده این کشتی نجات پیدا کرده‌اند یا خیر.

کشتی نفتکش «سانچی» که تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارد شامگاه شنبه در فاصله ۱۶۰ مایل دریایی ساحل چین و  نزدیک شانگهای و دهانه دلتای رودخانه یانگ تسه با کشتی «سی اف کریستال» برخورد کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی چین روز یکشنبه تصاویری از آتش‌سوزی این کشتی نفتکش و دود سیاه غلیظی که از آن برمی‌خاست را نشان داد. چین چهار کشتی امداد و سه قایق پاکسازی و کره جنوبی هم یک کشتی و یک بالگرد به محل حادثه اعزام کرده‌اند.

این نفتکش تحت اجاره یک شرکت چینی و حامل ۱۳۶ هزار تُن میعانات نفتی (حدود یک میلیون بشکه نفت فوق سبک) از ایران به مقصد کره جنوبی بوده است. این مقدار نفت معادل حدود یک میلیون بشکه نفت است که بر اساس قیمت‌های جهانی نفت خام، ارزش آن حدود ۶۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

یک مقام وزارت نفت ایران نیز در گفتگو با آسوشیتدپرس اعلام کرده است که تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت ۳۲ خدمه این نفتکش که ۳۰ نفر از آنها ایرانی بوده‌اند، به دست نیامده است.

به گفته منابع چینی و کره‌ای، شرایط بد آب و هوایی در طول ۲۴ ساعت گذشته مانع از نزدیک شدن امدادگران به نفتکش ایرانی شده است. همچنین، اشتعال‌پذیری بیشتر محموله این نفتکش نسبت به نفت خام معمولی نیز عملیات اطفای حریق را دشوار کرده است.

سرکنسول ایران در شانگهای چین از پیدا شدن جسد یکی از مفقودشدگان حادثه نفتکش ایرانی در دریای چین خبر داد. علیرضا ایروش گفت: ساعتی قبل در سه یا چهار مایلی نفتکش ایرانی، یک جسد پیدا شد.

این دیپلمات با بیان اینکه اقدامات برای انتقال این جسد به شانگهای برای شناسایی در حال انجام است، افزود: این جسد جلیقه ضد حریق به تن داشته و به علت سوختگی صورت، به راحتی قابل شناسایی نیست. جستجو‌ها برای پیدا کردن مفقودشدگان ادامه دارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه