English

دوران طلایی زغال سنگ ایران ۴۵ تا ۵۵ بود/ تنها یک معدن مجهز به تکنولوژی روز دنیا در کشور داریم

رئیس انجمن ذغال سنگ ایران گفت: درخشان ترین دوره فعالیت ذغال سنگ در ایران در فاصله سال های ۴۵ تا ۵۵ بوده است که در آن زمان عملکرد منطبق بر آخرین تکنولوژی های روز دنیا بود.

دوران طلایی زغال سنگ ایران 45 تا 55 بود/ تنها یک معدن مجهز به تکنولوژی روز دنیا در کشور داریم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مجتهدزاده، رئیس انجمن ذغال سنگ ایران در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تولید ذغال سنگ در کشور گفت: درخشان ترین دوره فعالیت ذغال سنگ در ایران در فاصله سال های ۴۵ تا ۵۵ بوده است که در آن زمان عملکرد منطبق بر آخرین تکنولوژی های روز دنیا بوده است، اما اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تنها معدن ذغال سنگ طبس با تکنولوژی روز دنیا مشغول به کار است و سایر معادن شرایط مناسبی به لحاظ تکنولوژی ندارند.

وی افزود: ۱۰۰ هزار کیلومتر از مساحت ایران را نواحی ذغال سنگ خیز شامل طبس، کرمان، البرز شرقی و البرز مرکزی تشکیل می دهند که مجموع این چهار ناحیه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخایر قطعی ذغال کک شو و یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تن ذغال سنگ حرارتی است و البته دو تا سه برابر این ارقام نیز ذخایر قطعی ذغال سنگ کشور به شمار می رود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار دقیق از تولید، در سال ۹۶ معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید کنسانتره ذغال سنگ حاصل شده که نسبت به سال ۹۵ از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است، ضمن اینکه عمده این افزایش مرتبط با ناحیه طبس است.

مجتهدزاده میزان نیاز واحد کوره بلند در اصفهان را یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن و کوره بلند خاورمیانه در زرند را که سال ۹۷ وارد مدار تولید می شود، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره عنوان و خاطرنشان کرد: بازار ذغال سنگ و ذخیره آن نشان می دهد که ضرورت دارد این بازار را تامین کنیم به خصوص اینکه هم اکنون ۱۳ هزار نفر اشتغال مستقیم وجود دارد که در صورت افزایش تولید به ۲۰ هزار اشتغال مستقیم ارتقا خواهد یافت.

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در معادن ذغال سنگ

وی خواستار بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا در معادن ذغال سنگ شد و گفت: در سال جاری ۵۵۰ هزار تن کنسانتره از طبس تولید خواهیم کرد و شیوه تولید منطبق با تکنولوژی در این معدن الگوی مناسبی برای سایر معادن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی