English

قائم مقام وزارت نیرو در امور بین الملل:

در یکسال گذشته ۳۵۰ مگاوات انرژی پاک به بهره برداری رسیده است

قام مقام وزارت نیرو در امور بین الملل با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه انرژی های پاک در کشور جاذبه زیادی دارد گفت: در یک سال و نیم گذشته 350 مگاوات انرژی پاک به بهره برداری رسیده است.

در یکسال گذشته 350 مگاوات انرژی پاک به بهره برداری رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علیرضا دائمی با اشاره به مراسم اجلاس جهانی آب گفت: در 25 و 26 دی ایران میزبان این همایش خواهد بود که محور اصلی آن در سال جاری بر آب خواهد بود.

دائمی تاکید کرد:هدف این اجلاس که با همکاری بنیاد جهانی انرژی برگزار می شود، حمایت از پروژه هایی که اجرا شده یا در حال اجرا است و برای سلامت مردم مفید است. علت حضور وزارت نیرو در این برنامه همپوشانی پروژه های آب و برق با حوزه کاری وزارت نیرو است. به ابتکار بنیاد جهانی انرژی هر سال این مراسم در یک کشور برگزار می شود. در سال 2015 این مراسم در ایران بود و برای بار دوم در سال 2018 نیز میزبان تهران خواهد بود.

وی افزود: در سال 2015 یکی از جایزه های برتر به تصفیه خانه فاضلاب تهران تعلق گرفت. اهمیت این اقدام برای ما به دلیل نوع نگاهش به مسائل است.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل تصریح کرد: همکاران برگزاری این مراسم سازمان های جهانی مثل یونسکو هستند. شعار امسال هم متمرکز بر آب است. 

در ادامه دائمی بیان داشت: آب یک بحث فرابخشی است و علاوه بر وزارت نیرو، محیط زیست، جهاد کشاورزی و معاونت روستایی هم نقش دارند. ما از وجود چنین نشست و مراسمی استقبال می کنیم زیرا می توان هم افزایی در داخل و همچنین ایران با دنیا ایجاد کند. اما حضور وزارت نیرو به عنوان یک نهاد دولتی در این مراسم محدود است. 

وی درباره اینکه چرا تجربه تاریخی کشور برای حفظ محیط زیست به دولتمردان ارائه نشده است گفت: پیشینیان ما راهکارهایی برای مقابله با کم آبی داشته اند. در دوران جدید شهرهای بزرگ ایجاد شدند و رویه های دیگر مورد استفاده قرار گرفت. ما در ایران یک دوره شتاب زده را طی کردیم. در مواقعی با بحران هایی مثل آلودگی مواجه می شویم و باید راهکارها را در این مراسم معرفی کنیم. 

وی درباره استفاده از فناوری های انرژی های پاک در نتیجه این مراسم اظهار داشت: نباید توقع داشت برگزاری یک مراسم و دریافت یک جایزه نقطه پایان است. باید این فرایند پی در پی ادامه یابد. توقع ما از این مراسم حل تمام مشکلات نیست. 

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد: هیچ هزینه ای برای این مراسم توسط دولت نمی شود. تمام هزینه ها را بنیاد جهانی انرژی خواهد کرد. 

وی درمورد علت عدم حضور بیش از 60 کشور از مجموع 178 عضو بنیاد جهانی انرژی تصریح کرد: طبیعی است که تعدادی از کشورها شرکت نکنند و در حال حاضر 110 کشور در مراسم خواهند بود. 

دائمی گفت:فرایندی که برای انرژی پاک در کشور است جاذبه زیادی برای سرمایه گذاری دارد. در یک سال و نیم گذشته 350مگاوات بهره برداری شده است که اکثر سرمایه گذاران، خارجی ها هستند. تا 6 ماه آینده نیز 650 مگاوات به بهره برداری خواهد رسید. در کنار سرمایه گذاری های مشترک داخلی و خارجی، قراردادهای بزرگی مثلا با اتریش داریم. برای ساخت و انتقال فناوری هم اقدامات خوبی شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه