English

قیمت نفت به ۶۶ دلار و ۷۱ سنت رسید

قیمت نفت برنت امروز با ۳۱ سنت کاهش به ۶۶ دلار و ۷۱ سنت رسید.

قیمت نفت به ۶۶ دلار و ۷۱ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که از سرگیری مجدد ارسال نفت از طریق خط لوله تعطیل شده فورتیز تاثیر افزایشی انفجار در یک خط لوله نفتی در لیبی را خنثی کرده، قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود و از بالاترین رقم های دو سال و نیم گذشته که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 24 سنت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 59 دلار و 73 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز گذشته برای اولین بار از ژوئن 2015 تاکنون به بالای 60 دلار رسید.

قیمت نفت برنت نیز امروز با 31 سنت کاهش به 66 دلار و 71 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت برای اولین بار از می 2015 تاکنون به بالای 67 دلار رسیده بود.

سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا در این باره گفت: «قیمت نفت در واکنش به انفجار یک خط لوله نفتی در لیبی به شدت افزایش یافته است... (اما) این افزایش قیمت با معاملات کم حجم همراه بوده، زیرا امروز بازار لندن به مناسبت روز باکسینگ دی تعطیل است.»

در نتیجه انفجاری که روز سه شنبه در یک خط لوله انتقال نفت به بندر اس سیدر لیبی به وقوع پیوست، صادرات حدود 90 هزار بشکه نفت این کشور مختل شده است.

کاهش قیمت ها در روز چهارشنبه نتیجه از سر گیری تدریجی فعالیت خط لوله 450 هزار بشکه ای فورتیز در دریای شمال بوده است. گفته شده که فعالیت این خط لوله از اوایل سال آینده میلادی به حالت عادی باز خواهد گشت.

با توجه به اینکه میان تقاضای جهانی نفت به حدود 100 میلیون بشکه در روز می رسد، مجموع اختلال به وجود آمده در نتیجه اتفاقات خط لوله فورتیز و خط لوله نفت لیبی که به حدود 500 هزار بشکه می رسد رقم چندان قابل توجهی به نظر نمی رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی