English

واردات مرغ از عربستان ممنوع شد

امارات متحده عربی به دنبال شیوع آنفلوآنزای مرغی در پایتخت عربستان سعودی، ریاض، واردات طیور از این کشور را ممنوع اعلام کرد.

واردات مرغ از عربستان ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شین‌هوا، امارات متحده عربی به دنبال گزارش شیوع آنفلوآنزای مرغی در پایتخت عربستان سعودی، ریاض، واردات طیور از این کشور را ممنوع اعلام کرد.

آزانس خبری دولتی امارات، وام، گزارش داد که به دنبال اعلامیه مرکز شیوع بیماری خلیج فارس، مبنی بر شیوع یک نوع بسیار مسری از میکروب آنفلوآنزای مرغی، اچ ۵ ان ۸، در بازار عزیزه ریاض، وزارت تغییرات آب‌وهوایی و محیطی امارات متحده عربی این دستور را صادر کرده است.

این دستور احتیاطی شامل ممنوعیت واردات همه انواع پرندگان اهلی و وحشی، پرندگان زینتی، جوجه‌ها، تخم‌مرغ‌های نطفه دار و ضایعات حرارت‌ندیده از عربستان سعودی می‌باشد.

همچنین واردات گوشت انواع طیور، محصولات گوشتی حرارت‌ندیده و تخم مرغ تازه از مناطق آلوده ریاض ممنوع شد.

همچنین این وزارت اماراتی اعلام کرد که محصولات فرآوری‌نشده‌ای که قبل از ۱ دسامبر ۲۰۱۷ ارسال شده باشند در صورتی که مجوزهای همراه آنها تایید شود، هنوز اجازه ورود به این کشور را دارند.

محصولات طیور فرآوری شده با گرما (تخم‌مرغ‌ها و گوشت) همچنان می‌توانند از عربستان وارد شوند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این دستور برای جلوگیری از تاثیر آنفلوآنزای مرغی بر سلامت و ایمنی صنعت طیور این کشور و همچنین حفاظت از سلامتی جامعه، صادر شده است.

در سال‌های اخیر انواع ویروس‌های آنفلوآنزای مرغی به چندین کشور جهان آسیب رسانده است و برخی از انواع این ویروس باعث بیماری انسان و حتی مرگ شده‌اند.

در اوایل امسال عربستان سعودی محدودیت‌هایی را بر واردات طیور از کشورهای آلوده‌شده مانند بلغارستان وضع کرد تا از شیوع این بیماری در کشورش جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی