English

نرخ تورم ونزوئلا ۲۷۴.۴ درصد شد

در سال ۲۰۱۶ میلادی، نرخ تورم ونزوئلا ۲۷۴.۴ درصد و نرخ بیکاری ۷.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم ونزوئلا ۲۷۴.۴ درصد شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، اقتصاد کشور نفت خیز اما فقیر ونزوئلا در بخش نفتی ۹.۹ درصد و در بخش غیرنفتی، ۱۶.۱ درصد کوچک شده است.

در گزارش ۱۵۰ صفحه ای که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دریافت کرده آمده است در سال ۲۰۱۶ میلادی، نرخ تورم ونزوئلا ۲۷۴.۴ درصد و نرخ بیکاری ۷.۵ درصد بوده است.

این گزارش، افت شدید واردات ونزوئلا را نشان میدهد. خریدهای خارجی ونزوئلا در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۶.۴ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با ۳۳.۳ میلیارد دلار واردات این کشور در سال ۲۰۱۵، تقریبا نصف شده است.

در این گزارش آمده است: از سال ۲۰۱۵، به دلیل کمبود کالاهای اساسی مصرفی در نتیجه کاهش تولیدات مواد غذایی داخلی، دسترسی محدود به واردات به خاطر محدودیت های ارزی، قاچاق، ذخیره سازی و سایر مشکلات توزیع، نا آرامی های اجتماعی و سیاسی در این کشور افزایش یافته است.

در این گزارش ۱۱.۳ درصد از مردم ونزوئلا در فقر مطلق طبقه بندی شده اند که نسبت به آخرین آمار موجود یعنی ۷.۱ درصد در سال ۲۰۱۲، افزایش نشان میدهد.

ونزوئلا در بحران حاد اقتصادی به سر میبرد که پس از کاهش قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ تشدید شده است. ۹۶ درصد از درآمدهای صادراتی ونزوئلا را صادرات نفتی تشکیل میدهد.

در این کشور پدیده ابر تورم و کمبود عمده در بخش غذا و دارو وجود دارد. بنا بر تحلیل ها، تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۰۰ درصد خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی