English

تداوم رشد طلا در هفته جاری از نظر کارشناسان وال استریت

کارشناسان وال‌استریت و سرمایه گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین بودند.

تداوم رشد طلا در هفته جاری از نظر کارشناسان وال استریت

به گزارش خبرگزاری موج، در نظرسنجی کیتکونیوز ۱۹ کارشناس وال استریت شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۵۸ درصد افزایش قیمت و دو نفر یا ۱۱ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌ بینی کردند درحالی که چهار نفر یا ۲۱ درصد نیز نظری نداشتند.

در این بین ۵۱۳ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۳۰۶ نفر یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۴۲ نفر یا ۲۸ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که ۶۵ نفر یا ۱۳ درصد نظری نداشتند.

برای هفته معاملاتی گذشته ۶۸ درصد از کارشناسان وال استریت و ۵۷ درصد سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند که نظر درستی بود. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۸.۲۰ دلار یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۲۷۸.۸۰ دلار بسته شد. بهای معاملات طلا ۱.۷ درصد رشد هفتگی ثبت کرد، در حالی که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۱ درصد رشد داشته که عمدتا در ماه‌های نخست سال بوده است.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون لحاظ کردن هفته گذشته سرمایه‌گذاران ۲۹ بار از ۴۸ بار روند قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کردند که درستی پیش‌بینی آنها را به ۶۰ درصد می‌رساند، در حالی که درستی پیش‌بینی کارشناسان وال‌استریت با ۲۸ پیش‌بینی درست از ۴۸ پیش‌بینی، ۵۸ درصد است.

به گفته کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار به کیتکونیوز گفت: دلار آمریکا ضعیف شده و فروش ناشی از تصویب لایحه مالیاتی اخیر کاهش یافته و قیمت بیت‌کوین نیز دچار ریزش شده، بنابراین موانع متعدد برای رشد قیمت طلا ناپدید می‌شود و به این ترتیب انتظار می‌رود طلا در کوتاه‌مدت به روند رشد ملائم ادامه دهد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز انتظار دارد قیمت طلا افزایش پیدا کند زیرا همه خواهان خرید طلا و نقره برای کریسمس هستند. وی نمودارهای فنی برای طلا را مثبت ارزیابی و عنوان کرد دلار آمریکا عقب‌نشینی کرده به علاوه نگرانی‌های تورمی در بازار در نتیجه برنامه کاهش مالیات جمهوری خواهان نمود پیدا کرده است. همچنین نوسان در بیت‌کوین باعث می‌شود برخی از مشارکت‌کنندگان بازار به سوی طلا بازگردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه