English

پاکستان قصد دارد استفاده از روپیه در معاملات داخلی خود با چین را ادامه دهد

وزیر کشور پاکستان پس از معرفی یک برنامه همکاری اقتصادی بلند مدت میان دو کشور گفت: پاکستان قصد دارد استفاده از روپیه در معاملات داخلی خود با چین را ادامه دهد.

پاکستان قصد دارد استفاده از روپیه در معاملات داخلی خود با چین را ادامه دهد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، پاکستان در حال بررسی طرح پیشنهادی جایگزین کردن یوآن به جای دلار در معاملات دو سویه با چین است؛ این در حالی است که مجموع حجم معاملات دو کشور در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ثبت شده است.

در همین حال «احسان اقبال»، وزیر کشور پاکستان که مرکز برنامه ریزی و پیاده سازی روابط اقتصادی چین و پاکستان است، پس از معرفی یک برنامه همکاری اقتصادی بلند مدت میان دو کشور، در مورد این طرح پیشنهادی صحبت به میان آورد. «اقبال» گفت: پاکستان قصد دارد استفاده از روپیه در معاملات داخلی خود با چین را ادامه دهد.

از سویی دیگر برنامه بلند مدت اقتصادی دو کشور حاکی از همکاری کلیدی بین پاکستان و چین در حوزه اتصال شبکه ریلی و جاده ای، زیرساخت شبکه اطلاعات، انرژی، پارک های صنعتی و تجاری، کشاورزی، کاهش فقر و گردشگری است.

قرار است حداقل تا سال ۲۰۳۰ میلادی پاکستان و چین بر روی پروژه ای تحت عنوان «کریدور اقتصادی چین-پاکستان» با یکدیگر همکاری داشته باشند. البته پیش از این چینی ها متعهد به سرمایه گذاری ۵۷ میلیارد دلاری در پروژه  «کریدور اقتصادی چین-پاکستان» که بخشی از «کمربند و جاده پکن» برای ساخت جاده ابریشم جدید با مسیرهای تجارت زمینی و دریایی و اتصال بیش از ۶۰ کشور در آسیا، اروپا و آفریقا است، شده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه