English

موج گزارش می دهد؛

طفره رفتن رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار از قیمت مصوب آجیل در آستانه شب یلدا

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفت:اتحادیه آجیل و خشکبار با توجه به عدم تعیین قیمت صحیح در سال گذشته، امسال قیمت مصوب اعلام نخواهد کرد.

طفره رفتن رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار از قیمت مصوب آجیل در آستانه شب یلدا

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با بیان اینکه قیمت مصوبی برای خشکبار و آجیل امسال نداریم، افزود: اتحادیه آجیل و خشکبار قیمت مصوبی برای این گروه محصولات در نظر نگرفته است. سال گذشته قیمت اعلامی اتحادیه بالاتر از سطح خرده فروشی ها در سطح جامعه بود به همین دلیل امسال از دادن لیست قیمت مصوب خودداری کردیم.

مصطفی احمدی با اشاره به اینکه قیمت آجیل و خشکبار متفاوت است مطرح کرد: نوع جنس در آجیل و خشکبار فرق می کند از این رو نمی توانیم قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت. همچنین قیمت آجیل و خشکبار را بازار، نوسانات ارز و مقدار تولید و مصرف خریداران مشخص می کند.

به گفته وی تعداد عمده فروشان آجیل و خشکبار محدود است اما همه این فروشندگان زیر نظراتحادیه هستند.

 

این در حالی است که گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی موج از پایتخت اختلاف قیمت فاحش شمال و جنوب شهر را نشان می دهد؛ وقتی از فروشندگان دلیل این اختلاف قیمت را می پرسیم جنس و کیفیت محصول را علت اصلی آن می دانند!

واردات 20 درصدی آجیل به کشور

مصطفی احمدی با اشاره به اینکه امسال برای شب یلدا کمبود آجیل و خشکبار نداریم خاطر نشان کرد:20 درصد کالاهایمان در بخش آجیل وارداتی است که بادام هندی در راس آن قرار دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با انتقاد به وضعیت صادرات محصولات خشکبار و آجیل گفت: متاسفانه چندین سال است که  آجیل ما به صورت فله ای به کشورهای دیگر صادر می شود و همچنان این داستان ادامه دار است.

وی با بیان اینکه ما هنوز در بسته بندی و سورتینگ مشکل داریم تصریح کرد:در شهرک صنعتی قرچک تهران پایانه ای را تعریف کردیم که با دست چین کردن و بسته بندی مناسب آجیل کشورمان  بتوانیم صادرات خشکبار را در شان ایران به بازارهای هدف ارسال کنیم.

احمدی یاد آور شد: صادرات آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نکرده است ولی با نزدیک شدن به جام جهانی روسیه کمی افزایش صادرات داشته ایم  و روس ها از آجیل و خشکبار ایرانی استقبال بیشتری کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه