English

کنگره جهانی فناوری های هوشمند ۲۰۱۸ با رویکرد بانکداری هوشمند برگزار می شود

دبیر علمی کنگره جهانی فناوری های هوشمند از برگزاری کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 با حضور برترین متخصصین داخلی و خارجی در حوزه بانکداری هوشمند خبر داد.

کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 با رویکرد بانکداری هوشمند برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، نیما امیر شکاری، مدیرگروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و دبیرعلمی کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 اعلام کرد: برای نخستین بار رویدادی باشکوه و جامع با حضور اساتید فرهیخته ملی، پژوهشگران، دانشجویان و مدیران دستگاه ها در حوزه فناوری اطلاعات و با حضور و همکاری مهمانانی از کشورهای مختلف جهان نظیر آلمان، ایتالیا، استرالیا، اوکراین، آرژانتین، پرتغال و ... و همچنین مشارکت چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی فناوری اطلاعات از شرکتهای برتر وصاحب نام جهان در حوزه های مختلف، با حمایت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی کشور، 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می­گردد.

وی ادامه داد: نخستین کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 با رویکرد بانکداری هوشمند با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه ­های معتبر کشور، در بهمن ماه سال جاری برگزار می گردد.

وی افزود: توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور به عنوان یکی از دغدغه های اصلی این دولت بوده، لذا تمامی دستگاه ها و شرکت ها جهت نیل به این هدف می بایست تلاش کنند.

نیما امیرشکاری ادامه داد: کنگره جهانی فناوری های هوشمند با هدف کمک به تحقق این مهم با سه رویکرد اصلی دولت هوشمند، شهر هوشمند و  بانکداری هوشمند در بخش های مختلفی برنامه ریزی گردیده است.

امیرشکاری تصریح کرد: از جمله محورهای دولت هوشمند می توان به اینترنت اشیا (IOT)، رایانش ابری،امنیت در نرم افزارهای اداری الکترونیکی، فناوری های همراه از محورهای شهر هوشمند می توان به مدیریت شهر هوشمند، آینده شهرها و ارتباط آن با هوشمندسازی، سیستم حمل و نقل هوشمند، بهداشت هوشمند و... اشاره کرد.

وی اظهار داشت: موضوعاتی نظیر کاربردهای IOT در صنعت بانکداری روندهای آتی صنعت بانکداری، شعب هوشمند بانکی، رایانش ابری، نقش بانکداری هوشمند در شهر هوشمند، امنیت و حریم شخصی در بانک های هوشمند در بانکداری هوشمند مورد بررسی و واکاوی قرار می گیرند.

وی بیان کرد: برگزاری 40 پنل تخصصی، کارگاه آموزشی و سخنرانی کلیدی در 11 سالن جانبی برج میلاد طی دو روز به صورت همزمان از جمله برنامه های این کنگره می باشد.

امیرشکاری بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت این رویداد حضور متخصصینی از 15 کشور جهان نظیر آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، ایرلند، ترکیه و... به منظور ارائه مدل ها و نمونه هایی از بانکداری هوشمند می باشد.

دبیر علمی کنگره جهانی فناوری های هوشمند ضمن اشاره به بانکداری هوشمند، اظهار داشت: بانکداری هوشمند استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.

وی ادامه داد: از دستاوردهای بانکداری هوشمند برای بانک ها می توان به افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری نام برد.

وی همچنین افزود: اهمیت استفاده از فناوری های هوشمند در بانکداری الکترونیک برای تسهیل انجام معاملات بانکی بر کسی پوشیده نیست.در این مفهوم اساس تصمیم‌گیری مدیران سطح بالای بانک و ارائه خدمات به مشتریان بر مبنای تحلیل داده‌هایی است که به‌صورت 

گسترده در سیستم بانکداری جمع‌آوری شده‌اند و با انجام تحلیل صحیح رویکردها و جهت‌گیری‌های آینده یک بانک را متحول می‌کنند.

وی افزود: بانک ها به عنوان نهادهایی که همیشه در بکارگیری فناوری های نوین پیشگام بودند می توانند یکی از شاخص های مهم تحقق دولت الکترونیک و الگویی برای سایر سازمان ها در این زمینه باشند.

وی تصریح کرد: یکی از بخش های اصلی کنگره جهانی فناوری های هوشمند به بحث بانکداری هوشمند اختصاص یافته است که یقینا هوشمند سازی بانک ها و به طور کل نظام اداری می تواند به کاهش فساد در نظام اداری و اجرای بهتر منشور حقوق شهروندی بینجامد.

وی ادامه داد: ما حضور شرکت های بنام داخلی و بین المللی در حوزه فناوری را در نمایشگاه تخصصی بانکداری هوشمند خواهیم داشت که جدیدترین محصولات و دستاوردهایشان در زمینه هوشمند سازی بانک ها را ارائه خواهند نمود.

وی بیان کرد: این کنگره در نظر دارد در مراسمی از بانک های موفق در عرصه هوشمندسازی نظام بانکی با اهدای تندیس زرین بانک هوشمند تجلیل به عمل آورد.

وی در پایان ابراز امیداواری کرد: برگزاری این رویداد بتواند کمک شایانی به تحقق اهداف نظام در ارتباط با توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد در نظام اداری، نماید.

وی افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های  4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه