English

غلامرضا شافعی:

دلیل بسیاری از گرفتاری های اقتصادی کشور قرار نگرفتن آن در اولویت امور کشور است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دلیل بسیاری از گرفتاریهای فعلی اقتصادی کشور قرار نگرفتن آن در اولویت امور کشور است؛ اقتصاد و توسعه آن باید بیشتر در کشور مورد توجه قرار گیرد.

دلیل بسیاری از گرفتاری های اقتصادی کشور قرار نگرفتن آن در اولویت امور کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا شافعی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: دلیل بسیاری از گرفتاریهای فعلی اقتصادی کشور قرار نگرفتن آن در اولویت امور کشور است؛ اقتصاد و توسعه آن باید بیشتر در کشور مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق امنیت و اقتدار کشور بیش از پیش تأمین شود.

وی افزود: توجه به اقتصاد یکی از مؤلفه‌های مهمی است که می‌تواند امنیت کشور را تأمین کرده و اقتدار جهانی کشورمان را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: تاکنون بر درآمدهای نفتی و فروش منابع خدادادی چنان تکیه داشتیم که بحث اقتصاد پویا که تضمین‌کننده اشتغال و سودآوری پایدار به حاشیه رفته است که با پایان یافتن این ماه عسل مشکلات جدی اکنون خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: توجه به مزیت‌های منطقه‌ای در برنامه‌ریزیهای کشور امری ضروری است؛  از رؤسای اتاق‌های سراسر کشور خواسته می‌شود که در شورای برنامه‌ریزی استانها بیشتر حضور یابند و همچنین بیشتر از آنها استفاده شود تا توسعه منطقه‌ای فراهم شود.

شافعی گفت: رویه بی‌توجهی به توسعه منطقه‌ای در گذشته که حاصل آن توسعه غیرمتوازن کشور است اینک امری ضروری است و باید موضوع مشارکت استانها که اخیراً مورد توجه قرار گرفته در دستور کار بیشتر قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد که با یک نسخه واحد که از مرکز صادر می‌شود نمی‌توان به‌درستی به اداره کشور پرداخت.

وی نسخه واحد در اداره کشور را از عوامل بروز بحران‌های آمایشی دانست و گفت: منطقه‌بندی کشور باید جدی‌تر در برنامه‌ریزیها مورد توجه قرار گیرد.

شافعی تصریح کرد: توسعه منطقه‌ای در اتاق بازرگانی ایران نیز شکل می‌گیرد و دولت دوازدهم نیز باید گام‌های مهمتری در این باره بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان صحبت‌های خود خواستار برگزاری جلسات 6ماهه استانداران به‌عنوان رئیس شورای گفت‌وگو و دبیران این شورا در تهران برای رایزنی بهتر برنامه‌ها شد.

بنابراین گزارش در جلسه امروز اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، رحمانی فضلی وزیر کشور حضور داشت و به سؤالات اعضای هیات نمایندگان پاسخ داد.

بسیاری از مناطق محروم کشور دچار در دور باطل فقر و توسعه‌نیافتگی شده‌اند

شافعی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: بسیاری از مناطق محروم کشور دچار در دور باطل فقر و توسعه‌نیافتگی شده‌اند، و باید مشخص شود که چگونه می‌توان آنها را از این دور باطل رهایی داد و چگونه می‌توان به‌جای مزیت‌های نسبی، خلق مزیت‌‌های جدید داشت و آیا توسعه نباید در روستاها شروع شود؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی