English

مقدمات گازرسانی به آخرین شهر یزد فراهم شد

اجرای خط لوله انتقال گاز بافق-بهاباد، زیرساخت های لازم برای گازرسانی به آخرین شهر فاقد گاز استان یزد را فراهم کرد و علاوه بر این بخشی از واحدهای مهم صنعتی این استان به سوخت پاک دسترسی پیدا کردند.

مقدمات گازرسانی به آخرین شهر یزد فراهم شد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در نشستی در جمع خبرنگاران درباره بهره برداری از پروژه خط انتقال گاز بافق-بهاباد اظهار کرد: اجرای این خط لوله از سوی این شرکت، افزون بر ایجاد زیرساخت های لازم برای گازرسانی به آخرین شهر فاقد گاز استان یزد، امکان گازرسانی به ۷۳ روستا و واحدهای صنعتی طول مسیر را نیز ایجاد کرده است.

حسن منتظر تربتی افزود: با اجرای این خط لوله، امکان بهره گیری از این سوخت پاک برای واحدهای صنعتی طول مسیر همچون سنگ آهن مرکزی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، معدن سه چاهون، گندله سازی بهاباد و... فراهم شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای خط لوله انتقال گاز بافق_ بهاباد به قطر ۲۰ اینچ و طول ۷۰ کیلومتر، بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

تربتی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده است، یادآور شد: این خط لوله، از خط لوله ۲۴ اینچ بافق انشعاب گرفته و به سی جی اس شهر بهاباد متصل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، عبور از ۲۲ تقاطع و موانعی مختلف همچون رودخانه ها، جاده ها، هفت ریل راه آهن و مناطق کوهستانی و نیز معدن سنگ آهن سه چاهون باعث کندی اجرای این خط لوله شده بود.

وی با بیان اینکه شبکه داخلی بهاباد از سوی شرکت گاز استان یزد اجرا شده و تعداد قابل ملاحظه ای علمک نیز نصب شده است، گفت: پس از افتتاح این پروژه در هفته جاری، فرآیند اشتراک پذیری آغاز و نسبت به نصب کنتور اقدام می شود.

تربتی یادآور شد: در اجرای این خط انتقال گاز، بیش از ۶ هزار شاخه لوله به وزن ۶ هزار و ۵۰۰ تن مورد استفاده قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه