English

رییس کل سازمان امور مالیاتی در گفتگوی اختصاصی با موج خبرداد؛

صادر کنندگان و فعالان صنعت کشاورزی معاف از مالیات؛ سازمان مالیاتی تنها متولی رسیدگی به شکایات

رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه صادرکنندگان معاف از پرداخت مالیات هستند گفت: اگر از صادرکنندگان یا فعالان بخش کشاورزی مالیاتی پرداخت کرده است می تواند با مراجعه به سازمان مالیاتی شکایت خود را ثبت و پیگیری نماید.

صادر کنندگان و فعالان صنعت کشاورزی معاف از مالیات؛ سازمان مالیاتی تنها متولی رسیدگی به شکایات

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در پاسخ به سوالی که برخی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی گله مند از پرداخت مالیات هستند اظهار کرد:مجموعا بخش صادرات از پرداخت مالیات معاف است و اگر صادر کننده در حلقه های قبلی مالیات بر ارزش افزوده ای  پرداخت کرده باشد به محض ارایه مدارک از جمله برگ سبز گمرک ظرف یک ماه وجه پرداختی به وی مسترد می شود.

سیدکمال تقوی نژاد با بیان اینکه صنعت کشاورزی از پرداخت معالیات معاف است، تصریح کرد:اگر شخصی در این صنعت مالیاتی پرداخت کرده است می تواند با مراجعه به سازمان مالیاتی شکایت خود را ثبت و پیگیری نماید.

به گفته این مسوول در صورت ارایه مستندات نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در حلقه های قبلی، سازمان مالیاتی موظف است ظرف 1 ماه مبلغ اخذ شده را به شخص پرداخت نماید.

پیگیر جرایم مالیاتی ناشی از سو استفاده از کارت های بازرگانی هستیم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین به سو استفاده از کارت های بازرگانی پرداخت و گفت: 12 هزار میلیارد تومان اصل و جرایم مالیاتی ناشی از سو استفاده از کارت های بازرگانی است و سازمان مالیاتی سعی دارد بخش عمده ی این مبلغ را دریافت کند.

 معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه 8 هزار میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به جرایم دیرکرد و 4 هزار میلیارد تومان مربوط به اصل مالیات این کارت هاست اذعان کرد:کارت های بازرگانی در گذشته برای برخی افراد که فعالیت اقتصادی نداشتند و از افراد کم توان مالی در مناطق کم برخوردار بودند صادر می شد اما برخی افراد با اجاره بسیار اندک از این کارت ها توانستند کالاهای بسیاری وارد کنند.

تقوی نژاد با بیان اینکه عمده این کارت ها در 7 استان است، افزود: ما صاحبان اصلی کالاها را شناسایی کرده ایم و در همین زمینه با شورای تامین استان ها و روسای دادگستری این 7 استان جلسات مختلفی داشته ایم و خوشبختانه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کمک های بسیار ارزشمندی در این زمینه به ما کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه