English

رئیس کانون انبوه‌سازان کشور:

اتاق بازرگانی رسالت خود را به خوبی انجام نمی‌دهد

رئیس کانون انبوه‌سازان کشور با گلایه از این‌که اتاق بازرگانی رسالت خود را به خوبی انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: بخش خصوصی باید انتقاد کند تا دولتمردان آگاه شوند، حتی صندوق‌های تضمین صادرات هم که ایجاد کرده‌ایم اهمیتی به بخش خصوصی نمی‌دهند.

اتاق بازرگانی رسالت خود را به خوبی انجام نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج، جمشید برزگر در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با بیان اینکه پنج نفر از آذربایجان به عنوان صادر کننده ملی شناخته شده‌اند، گفت: برای این صادرکنندگان چه مشوق‌هایی ارائه شد؟ به تراکتورسازی افتخار می‌کنیم اما آیا همت کرده‌ایم که برندسازی کنیم؟ چرا نتوانستیم شرکت‌هایی مثل سونی، هیوندای و... داشته باشیم؟ علت این مشکلات وابستگی اقتصاد ما به نفت است.

وی با اشاره به برهه طلایی کشور در دوران اصلاحات اظهار کرد: در این دوران با مدیریت کلان دوراندیشانه، رشد واقعی صادرات غیرنفتی به بیش از عربستان و ترکیه رسید و بخش خصوصی عاقلانه فعالیت‌های خود را انجام داد، چرا که باور داشتند بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد. 

او با بیان اینکه باید برای توسعه صادرات کشور راهکار ارائه دهیم، گفت: باید راهکاری پیدا کنیم تا از این وضعیت خارج شویم، توسعه دیپلماسی خارجی که در نتیجه برجام محقق شد قابل تقدیر است اما آیا در حوزه اقتصادی هم چنین بوده؟ نمی‌توانیم برون‌نگر باشیم مگر اینکه دولت‌مردان ما از دخالت‌های خود دست بردارند.

رییس انجمن انبوه‌سازان کشور با طرح این سوال که چگونه بخش خصوصی این قابلیت را دارد که با ۲۰ درصد امکانات، با ۸۰ درصد امکانات دولتی رقابت کند؟ گفت: بخش خصوصی ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد و باید "خصوصی‌سازی" که اصل ۴۴ قانون اساسی است را جدی بگیریم و چنان که گفته شد، دولت مزاحم بخش خصوصی نشود.

به چشم‌انداز ترسیم شده‌ی خود دست نخواهیم یافت

وی بیان کرد: اگر با همین سیاست‌هایی که متاسفانه در مسیر دولت تدبیر و امید هم وجود دارد، به حرکت خود ادامه دهیم به چشم‌انداز ترسیم شده‌ی خود دست نخواهیم یافت.

گفتنی است، بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی صادرات محور و رفع موانع و چالش‌های اقتصادی کشور در آمفی‌تئاتر مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار و در پایان مراسم از صادرکنندگان نمونه کشوری و برتر استانی تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه