English

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به موج:

نیازی به واردات میوه برای شب عید نداریم/ثبت سفارش واردات برنج موقتا متوقف شده است

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: ثبت سفارش واردات برنج را موقتا متوقف کرده ایم و در حال بررسی شرایط هستیم.

نیازی به واردات میوه برای شب عید نداریم/ثبت سفارش واردات برنج موقتا متوقف شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ سوال خبرنگار موج مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش برنج خارجی و افزایش قیمت این نوع برنج در بازار داخل، اضافه کرد: کشور ما در طول سال به حدود سه میلیون تن برنج نیاز دارد، که از این میزان حدود 2 میلیون و 200 هزارتن آن تولید داخل و نزدیک به 800 هزارتن وارداتی است؛ در 5 ماهه نخست سالجاری تقریبا به همین میزان برنج وارد کشور شده است.

مهرفرد با بیان اینکه برنج تولید داخل و وارداتی به میزان کافی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در نظام توزیع با مشکلاتی مواجه هستیم که با چنین مسائلی در بازار مواجه شده ایم و در حال بررسی این موضوع هستیم ضمن اینکه ما نگفته ایم واردات برنج خارجی یا هندی ممنوع است بلکه با توجه به اینکه برنج به اندازه کافی تولید و وارد شده، ثبت سفارش واردات را موقتا متوقف کرده ایم و در حال بررسی شرایط هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ممکن است زمانی که جواب مطالعاتمان را گرفتیم دوباره ثبت سفارش را برقرار کنیم. احتمال هم دارد این کار را انجام ندهیم.

مهرفرد گفت: احتمال دارد مشکلی که در نظام توزیع بوده این اشکال را برطرف کنیم، البته نظام توزیع در مسوولیت اصناف و اصناف هم تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، باید با همکاری وزارت صنعت این مساله را حل کنیم. 

در حال حاضر مازاد تولید سیب داریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ دیگر خبرنگار موج که آیا امسال شب عید میوه وارد کشور می شود، گفت: تولید میوه به اندازه کافی است و با توجه به اینکه در سالهای گذشته مشکلی در این زمینه نداشتیم به نظر می رسد امسال هم با مشکلی مواجه نخواهیم بود. 

مهرفرد افزود: ما الان با مشکل مازاد سیب درختی و جمع آوری آن از سطح بازار مواجه هستیم، امسال تا این لحظه نیازی به واردات میوه برای شب عید نداریم اما کشاورزی بسته به اقلیم و طبیعیت است و یک سرما، تگرگ و بارندگی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، باید ببینیم چه اتفاقی در طبیعیت رخ می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه