English

قیمت طلا دو درصد افزایش یافت

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۴.۳۰ دلار رسید.

قیمت طلا دو درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۴.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۲۴۰.۱۰ دلار عقب‌نشینی کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۲۰ ژوییه بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱.۵۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش یافته و در ۱۲۴۶.۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته جفری هالی تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، تصور می‌رود کاهش قیمت روز گذشته با توجه به کاهش قراردادهای خرید آتی که اواخر هفته گذشته منتشر شد، ادامه پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود هرگونه افزایش قیمت طلا، با فروش گسترده روبه‌رو شود و این فلز دوباره رکورد پایین ۱۲۴۰ دلار را تست کند.

آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد سفته‌بازان شمار قراردادهای خرید طلا را به دلیل ریزش اخیر قیمت این فلز زرد، به پایین‌ترین میزان از اوایل اوت کاهش داده‌اند.

اگر در بیانیه سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ‌های بهره پشتیبانی شود، قیمت طلا را تحت فشار منفی بیشتری قرار خواهد داد.

دلار با انتظار معامله‌گران برای نتایج نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا،  در برابر سبدی از ارزهای بزرگ نزدیک به بالاترین رکورد دو هفته اخیر قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود در نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه به پایان می‌رسد، نرخ‌های بهره برای سومین‌بار در سال جاری افزایش پیدا کند و این بانک موضع خود درباره روند افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در آینده را مشخص کند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به قیمت طلا که سوددهی ندارد لطمه زده و از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۵.۷۲ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۸۴.۲۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۰۱۲.۹۷ دلار رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی