English

رشد ۱۳ درصدی مالیات سیگار

مالیات بر مصرف و فروش سیگار در سال آینده بر اساس لایحه تقدیمی بودجه ۹۷ توسط دولت به مجلس شورای اسلامی برآورد شده است.

رشد 13 درصدی مالیات سیگار

 به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس لازم‌الاجرا نبودن قانون ممنوعیت برخی کالاهای غیرضروری مصوب شهریور سال ۱۳۷۴ و مجاز بودن تامین کسری سیگار از طریق واردات، مالیات بر فروش سیگار برای سال آینده معادل ۵۳۴ میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان برآورد شده است. همچنین مالیات بر مصرف سیگار معادل ۱۴۸۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که بر اساس لازم‌الاجرا نبودن قانون ممنوعیت برخی کالاهای غیرضرور مصوب شهریور سال ۱۳۷۴ و مجاز بودن تامین کسری سیگار از طریق واردات، مالیات بر فروش سیگار برای سال آینده معادل ۴۶۷ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان مصوب شد. همچنین درآمد حاصل از مالیات برمصرف سیگار موضوع عوارض بند (د) تبصره قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور معادل ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود.

بنابر محاسبات صورت گرفته، میزان مالیات بر مصرف و فروش سیگار در سال آینده نسبت به سال جاری به ترتیب با حدود ۱۳ و ۱۲ درصد افزایش روبرو شده است.

علاوه بر این در تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ که سال گذشته توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد از ابتدای سال ۱۳۹۶ تولید و واردات عنوان سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات و ارزش افزوده، ‌مشمول مالیات بدین شرح بود که مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان ۲۰ درصد و وارداتی به میزان ۳۰ درصد قیمت خرده فروشی تعیین شد.  

این در حالی است که درآمد وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت حقوق انحصار و صدور مجوز توزیع محصولات دخانی طبق لایحه تقویمی بودجه ۱۳۹۷ از دولت به مجلس شورای اسلامی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه