English

حکم مصادره اموال رضا ضراب صادر شد

دادستانی ترکیه حکم مصادره اموال تاجر طلای ایرانی ـ ترکیه‌ای را که در آمریکا در بازداشت به سر می‌برد، صادر کرد.

حکم مصادره اموال رضا ضراب صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یک روز پس از آنکه رضا ضراب تاجر طلای ایرانی ـ ترکیه متهم به دور زدن تحریم‌های ایران در دادگاهی در آمریکا علیه دولت کشورش و هالک بانک شهادت داد، یک دادستان ترک حکم مصادره اموال وی را صادر کرد.

ضراب روز پنج‌شنبه در دادگاه منطقه‌ای فدرال منهتن شهادت داد که در سال 2012 یک مقام ترک به وی گفته بود رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر وقت ترکیه به دو بانک در این کشور دستور داده است تا در یک معامله میلیارد دلاری که گرفتار تحریم است، مشارکت کنند.

رضا ضراب 34 ساله در ماه اکتبر پس از بررسی اتهاماتش از جمله کمک به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به جرم خود اعتراف کرد و پذیرفت برای کاهش مجازاتش با دادستان‌ها همکاری کند.

متن اعتراضات محرمانه وی که به تازگی فاش شده است نشان می‌دهد که ضراب زمانی‌که در 26 اکتبر مقابل دادگاه حاضر شد، به طور جزئی جرایمش را پذیرفته و گفته بود که از سال 2010 تا زمان دستگیری‌اش در 2016 با افرادی توافق کرده بود که مانع از اجرای تحریم‌های ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا شوند.

متن اعتراف وی همچنین نشان می‌دهد که دولت ترکیه پذیرفته بود اقداماتی را برای حفظ امنیت رضا ضراب و خانواده‌اش به کار گیرد.

ضراب روز جمعه نیز در دادگاه جزئیات بیشتری درباره طرح فروش طلا در برابر نفت ایران ارائه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه