English

معاون وزیر اقتصاد و دارایی:

بهبود محیط کسب و کار باید دغدغه جدی مدیران بالایی باشد

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بهبود محیط کسب و کار باید دغدغه جدی مدیران بالایی و میانی کشور باشد که به نظر می رسد تاکنون این اراده در بین مدیران میانی ایجاد نشده است.

بهبود محیط کسب و کار باید دغدغه جدی مدیران بالایی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین میرشجاعیان‌ حسینی در نشست توجیهی سامانه پایش فضای کسب و کار با حضور فعالان اقتصادی استان کرمان، با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار در کشور به بروکراسی اداری پیوند خورده است، گفت: اگر چه در دولت یازدهم توانستیم رتبه ۱۵۲ ایران در شاخص های سهولت کسب و کار را به ۱۱۷ برسانیم اما در دو سال گذشته این رتبه نزول کرد و در حال حاضر به ۱۲۴ رسیده است.

وی، اصلاح قانون تجارت را بسیار ضروری عنوان و بیان کرد: اگر چه تغییر قانون در کشور ما بسختی صورت می گیرد اما باید برای بهبود محیط کسب و کار این قانون به روز شود.

میرشجاعیان حسینی، با اشاره به وجود بروکراسی های اداری در صدور مجوزهای سرمایه گذاری تصریح کرد: ۴۶ دستگاه مختلف در روند صدور مجوزها دخیل هستند که برای صدور مجوز، برقراری بیش از دو هزار ارتباط لازم است اما اگر یک مرجع مشخص برای صدور تمامی مجوزها تعریف شود، این ارتباط ها به ۴۶ رابطه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: ۵ دستگاه استعلام دهنده در کشور در مجموع ۷۰ درصد استعلام ها را ارائه می دهند که قوه قضاییه با ۲۷ درصد، نیروی انتظامی با ۱۸ درصد، وزارت اقتصاد با ۱۱ درصد، وزارت کشور با ۹ درصد و وزارت بهداشت با ۵ درصد، را شامل می شوند.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: همچنین ۵ دستگاه استعلام گیرنده در مجموع ۷۸ درصد استعلام ها را دریافت می کنند که اتاق اصناف با ۵۸ درصد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۷ درصد، جهاد کشاورزی با ۶ درصد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۴ درصد و بانک مرکزی ۳ درصد سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بیش از ۷۰ درصد استعلام های کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد 

میرشجاعیان حسینی، خاطرنشان کرد: با الکترونیکی کردن استعلام های ۱۰ دستگاه استعلام دهنده و استعلام گیرنده، تقریبا بیش از ۷۰ درصد استعلام های کل کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد که البته نیازمند سیستمی یکپارچه و هوشمند است.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در حال استقرار سامانه «دادور» برای یکپارچگی شکایت های مربوط به مجوزها و پاسخ به آنها، سامانه «یاور» به عنوان میز خدمت یکپارچگی الکترونیکی و سامانه «سام» برای اتصال به پنجره واحد هستیم که این کار مشترک با کمک سازمان فناوری اطلاعات و سازمان اداره استخدامی انجام خواهد شد.

میرشجاعیان حسینی افزود: پنجره واحد را برای صدور مجوز های استانی به عنوان زیرمجموعه سامانه سام راه اندازی می کنیم و با ایجاد شدن زیرساخت ها در مرکز، زمان دریافت مجوزها در استان ها با زمانبندی مورد موافقت دستگاههای مختلف مشخص شود.

وی با بیان اینکه به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله مالیاتی و تامین اجتماعی واقف هستیم، گفت: درخواست داریم مطالبه گری را برای تسهیل در امور پیگیری و پس از استقرار سامانه های مذکور، پیشنهادات و نظرات خود را برای تکمیل آنها به دولت اعلام کنید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه