English

همکاری اوبر با ماهیندرا؛

اجاره خودروهای برقی در هند امکان پذیر می شود

شرکت اوبر با همکاری شرکت خودروسازی ماهیندرای هند قصد دارد در این کشور خدمات اجاره خودروی برقی ارائه دهد.

اجاره خودروهای برقی در هند امکان پذیر می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، شرکت اوبر که بعنوان ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو و تاکسی آنلاین در اروپا، آمریکا و برخی دیگر از نقاط جهان فعالیت می‌کند، روز جمعه از همکاری با شرکت خودروسازی ماهیندرا (Mahindra and Mahindra) در هند خبر داد.

این دو شرکت در این همکاری قصد دارند خدمات خودروهای برقی در سطح شهر دهلی نو – پایتخت هند – را برای مردم و شهروندان این کشور به ارمغان بیاورند.

این همکاری در حالیست که کشور هند جزو کشورهای پیشگام در جهان است که پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم گرفته تا سال ۲۰۳۰ میلادی یعنی یک دهه آینده، تمامی وسایل نقلیه را در هند برقی و الکتریکی کند تا بدین وسیله از آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری به عمل بیاورد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

به عنوان مثال، دولت انگلیس قرار است تا سال ۲۰۴۰ میلادی تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

پس از انگلستان، کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، میکزیک، یونان، چین و هند نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.

شرکت اوبر می خواهد تا ماه مارس سال آینده میلادی صدها خودروی برقی و الکتریکی را در شهرهای دهلی و حیدرآباد هند به کار گیرد و این طرح را به شهرهای دیگر این کشور نظیر بمبئی نیز گسترش دهد.

با اینکه کشور هند سیاست های جدیدی را به منظور حفظ محیط زیست و تامین سلامت و بهداشت شهروندان و کاهش آلودگی هوا اتخاذ کرده است اما صنایع و شرکت های خودروسازی همچنان به درصد موفقیت این طرح بزرگ شک و تردید دارند چرا که ساخت خودروهای تمام برقی مستلزم باتری های بسیار بزرگ، قدرتمند و پرهزینه ای است که موجب می شود قیمت نهایی خودرو نیز بسیار گران تر از خودروهای معمول در بازار خودرو شود. تحلیلگران بر این باورند چالش دیگری که پیش روی به کار گیری خودروهای برقی است، نبودِ زیرساخت های شارژ باتری این گونه خودروها در سطح شهر است و ایجاد چنین زیرساخت هایی نیز نیازمند سرمایه گزاری های گزافی است.

گزارش های صنایع هند حاکی از آن است که میزان فروش خودروهای برقی در هند در مقایسه با فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سال مالی گذشته که بالغ بر ۳ میلیون دستگاه خودرو بود، بسیار ناچیز است.

استفاده از خودروهای پاک برقی را گسترش بدهند

اما با همه این تفاسیر، دولت هند مصمم است که صنعت تولید و استفاده از خودروهای پاک برقی را در کشورش گسترش بدهد و بدین وسیله وسایل حمل و نقل عمومی در هند را تماما برقی کند.

پاوان گوئنکا – مدیر شرکت خودروسازی ماهیندرا – در این خصوص اظهار کرد :" همکاری ما با شرکت اوبر بعنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات خودرو در جهان، می تواند گام بزرگی در جهت استفاده هر چه بیشتر از خودروهای پاک و برقی به شمار بیاید".

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی