English

مجری طرح گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی:

۱۲ هزار و ۱۵۷ هکتار گلخانه در کشور وجود دارد

مجری طرح گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در شرایط فعلی 12 هزار و 157 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که در مقایسه با قبل 38 درصد رشد داشته است اما برای بهبود شرایط بهره‌وری آب باید این ارقام افزایش یابد.

12 هزار و 157 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، ولی‌الله بنی‌عامری امروز در همایش بین‌المللی محصولات گلخانه و تولید و اشتغال پایدار در تهران اظهار کرد: با وجودیکه ایران در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد 10 اقلیم از 15 اقلیم مهم دنیا در کشورمان است.

وی افزود: در شرایطی که با کمبود شدید منابع آبی با افت کیفیت منابع آب شیرین روبرو هستیم باید کارآیی مصرف آب را در کشورمان بالا ببریم که این مهم از طریق توسعه کشت گلخانه‌ای امکانپذیر است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در شرایط فعلی 12 هزار و 157 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که در مقایسه با قبل 38 درصد رشد داشته است اما برای بهبود شرایط بهره‌وری آب باید این ارقام افزایش یابد.

وی تصریح کرد: کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، آزاد شدن اراضی کشاورزی، امکان تولید محصولات صادرات‌محور، اشتغالزایی و گردش مالی دائمی از جمله مزایای استفاده از گلخانه‌ها است که در برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع توجه شده است.

بنی‌عامری گفت: سطح گلخانه‌های کشور در سال 92، 8800 هکتار بود که اکنون به 12 هزار و 157 هزار هکتار رسیده است و این وزارتخانه برنامه‌ریزی کرده که تا افق 1404 سطح گلخانه‌ها در کشور را به بیش از 48 هزار هکتار برساند و پیش‌بینی می‌شود تولید سبزی و صیفی و دیگر محصولات گلخانه‌ای کشور به 21 میلیون تن افزایش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه