English

درآمدهای گمرکات استان یزد ۲۳ درصد رشد کرد

مدیرکل گمرکات استان یزد با اشاره به رشد 23 درصدی درآمدهای این گمرکات در هفت ماهه نخست سال جاری، گفت: در این مدت صادرات استان از حیث ارزش 14 و از نظر وزن 11 درصد رشد یافته است.

درآمدهای گمرکات استان یزد 23 درصد رشد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، «مهرداد پیرحیاتی» با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در هفت ماهه ‌سال جاری، تصریح کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و 239  هزار و 474 تن کالا به ارزش 10 میلیون و 34 هزار و 553 دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 11  و از حیث ارزش 14 درصد رشد داشته است.

عمده ‎‎ترین کالاهای صادراتی استان یزد

وی عمده ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه‌‎‎ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد.

پیرحیاتی در ادامه نیز عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هلند، اسپانیا و گرجستان را عمده ‎‎ ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد ذکر کرد.

مدیر کل گمرکات استان ادامه داد: در این مدت بیش از 18 هزار و 429 تن کالا به ارزش دو میلیون  و 202 هزار و 457 دلار از گمرکات یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش 10 درصد افزایش داشته است.

پیرحیاتی اظهار کرد: عمده واردات گمرکات یزد از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، جمهوری کره ، جمهوری چک و اسپانیا بوده است.

مدیر کل گمرکات استان همچنین تعداد بسته‌‌های ورودی و خروجی پستی از این گمرکات در هفت ماهه نخست سال جاری را یک هزار و 146 بسته به وزن بیش از سه هزار ‌و 912 کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد بسته 16 و از حیث وزن 39 درصد رشد را نشان می‌‌‌دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ‌کل مسافران خارجی استان یزد در هفت ماهه نخست سال جاری 20 هزار و 141 نفر بود‎‎ه که از این تعداد 10 هزار و 323 نفر به کشور وارد و 9 هزار و 818 نفر از کشور خارج شده‌اند.

پیرحیاتی در پایان با اشاره به رشد 23 درصدی درآمدهای گمرکات استان یزد گفت: میزان درآمد وصولی این گمرکات در 7 ماهه ‌سال جاری به 210 میلیارد و 793 میلیون ریال رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه