English

شاخص فرابورس در ارتفاع ۹۹۷ واحد قرار گرفت

شاخص فرابورس در جریان معاملات هفته گذشته با روند صعودی همراه شد و در ارتفاع ۹۹۷ واحد قرار گرفت.

شاخص فرابورس در ارتفاع ۹۹۷ واحد قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، در هفته‌ ای که گذشت دادوستد یک هزار و 361 میلیون ورقه بهادار به ارزش 27 هزار و 996 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس در حالی رقم خورد که حجم معاملات فرابورس با رشد یک درصدی و ارزش این دادوستدها با افزایش 239 درصد مواجه شد.

همچنین نگاهی به جدول ارزش مبادلات فرابورس به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در این مدت بازارهای اول و دوم میزبان جابه‌جایی 428 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 264 میلیارد ریال بودند که نشان‌گر افزایش ارزش و کاهش حجم دادوستدها در این دو بازار است.

افزون بر این مبادلات سهام در بازار پایه نیز در هفته گذشته به نقل‌ و انتقال 856 میلیون سهم در تابلوهای مبادلاتی این بازار انجامید که ارزش یک هزار و 284 میلیارد ریالی را رقم زد.

از سوی دیگر دست به دست شدن 77 میلیون ورقه به ارزش مبادلاتی 25 هزار و 441 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی در هفته گذشته رقم خورد که مبادله 26 میلیون ورقه بدهی به ارزش بالغ بر 24 هزار میلیارد ریال، موجب رشد چشم‌گیر حجم و ارزش دادوستدهای اوراق بدهی شد.

در همین حال صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با نقل‌ و انتقال 52 میلیون ورقه به ارزش 662 میلیارد ریال، رتبه دوم را به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در بازار ابزارهای نوین مالی به خود اختصاص دادند.

جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته میان خریداران و فروشندگان اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز در این مدت به مبادله 30 هزار ورقه تسه به ارزش 230 میلیارد ریال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن منتهی شد.

همچنین گروه محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن سهم 27 درصدی از ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام در هفته گذشته رتبه نخست را در میان صنایع فرابورسی در اختیار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز در بیشتر روزهای مبادلاتی هفته گذشته روند صعودی را دنبال کرد و در نهایت در ارتفاع 997 واحدی قرار گرفت تا بازدهی شاخص فرابورس از ابتدای امسال به 5.7 درصد برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه