English

موج گزارش می دهد؛

لوازم خانگی با اجازه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گران می شود

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان مخالف گرانی لوازم خانگی است گفت: فروشندگان باید مجوز افزایش تعرفه ها و لیست قیمت از شرکت را داشته باشند تا همه چیز شفاف باشد.

لوازم خانگی با اجازه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گران می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، افزیش قیمت لوازم خانگی با افزایش قیمت آهن رابطه مستقیم دارد.

آهن به عنوان یکی ازمواد اولیه مورد استفاده در ساخت لوازم خانگی همیشه رابطه مستقیم با افزیش قیمت این کالا داشته است.ازابتدای تیرماه سال جاری تا شهریورماه برخی از کالاهای لوازم خانگی افزایشی بالغ بر ۴۰ درصد را تجربه کردند، اما با آغاز ماه محرم این افزایش قیمت سیر نزولی به خود گرفت.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی پس از اتمام ماه صفر وجود دارد، عنوان کرد: علت این افزایش قیمت ارز است که باعث شده تولیدکنندگان مواد اولیه خود را  نظیر فولاد و پتروشیمی با نرخ بالا خریداری کنند.

 حمیدرضا غزنوی با انتقاد به ارائه نشدن ارز دولتی به تولیدکنندگان تصریح کرد: در حال حاضر ارز دولتی برای تهیه قطعات به تولیدکنندگان ارائه نمی‌شود و این موضوع باعث می‌شود تولید با قیمت فعلی مقرون به صرفه نباشد.

رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره این موضوع به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج گفت:دلیل ندارد که احتمال افزایش قیمت روی لوازم خانگی داشته باشیم ،چون لوازم خانگی تولید ایران در بازار بسیار فراوان است و اگر کالاهای تولید داخلی افزایش قیمت داشته باشند مردم به سمت کالای خارجی می روند.

 محمد طحان پور با بیان اینکه مواد اولیه برای ساخت لوازم خانگی نظیر مس، پتروشیمی و فولاد... گران شده است ادامه داد: در حال حاضر بحث اساسی ما آن کالاهایی هستند که در انبارها مانده اند که نباید فروشندگان آنها را جز تعرفه گرانی خود بیاورند و باید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این زمینه صحبت کند.

وی مطرح کرد:با گران شدن لوازم خانگی آیا تولیدکنندگان بازار خود را از دست نمی دهند؟روی این مسئله باید فکر کرد چرا که برخی با این صحبت ها منافع خود را دنبال می کند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان مخالف گرانی است یاد آورشد: فروشندگان باید مجوز افزایش تعرفه ها و لیست قیمت از شرکت را داشته باشند تا همه چیز شفاف باشد.

به گفته طحان پور برخی از تعرفه ها تا 30 درصد افزایش قیمت داشتند مثل: قطعات یخچال 10 تا 15 درصد و قطعات آبمیوه گیری 30 درصد؛ که تمامی افزایش قیمت ها برای حمایت از تولید داخلی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه