English

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۲۷۷ دلار و ۶ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که امروز ارزش دلار تقویت شده و به مشخص نبودن چشم انداز طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا بازدهی اوراق قرضه خزانه داری این کشور بالاتر رفته است، قیمت طلا امروز با اندکی کاهش مواجه بود.

افزایش بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و قیمت فلز زرد را کاهش می دهد، در حالی که افزایش ارزش دلار نیز طلا را برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد کاهش به 1277 دلار و 6 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.14 درصد افت داشت و به 1277 دلار و 10 سنت رسید.

قیمت فلز زرد روز جمعه تحت تاثیر بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، کاهش 0.7 درصدی را تجربه کرد که بیشترین افت قیمت یک روزه از 26 اکتبر تاکنون بود.

افت بازارهای بورس

در حالی که افزایش میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا در اوایل امروز موجب تقویت ارزش دلار شده بود، این رشد ارز در معاملات بعدی خنثی شد. بازارهای بورس نیز به دلیل نامشخص بودن تکلیف طرح اصلاح نظام مالیاتی امریکا با افت شاخص مواجه بود.

قیمت طلا در طی سال جاری میلادی به دلیل ریسک های ژئوپلتیکی نظیر بلندپروازی های اتمی کره شمالی رشد داشته، اما مجموعه ای از عوامل کاهشی نظیر تقویت ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره در امریکا موجب شده تا رشد قیمت ها چندان قابل توجه نباشد.

قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در امریکا حساس است زیرا چنین اقدامی موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و با بالا بردن ارزش دلار و گرانتر کردن فلز زرد، جذابیت خرید طلا برای خریداران غیردلاری را کاهش می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه