English

معاون وزیر نیرو در امور آب و‌ برق خبر داد؛

صنعت برق سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد

معاون وزیر نیرو گفت:با توجه بیشتر به ظرفیت های صنعت برق می توان سالانه 20 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی در این صنعت داشت.

صنعت برق سالانه 3 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد

به گزارش‌خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در  هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته رشدی 30 درصدی از نظر استقبال و حضور شرکت های مختلف داشت گفت:صنعت برق سالانه 3 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد و می توان در صورت حل مشکلات صنعت برق و توجه بیشتر به ظرفیت های این صنعت، سالانه 20 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت برق داشت.

فلاحتیان ادامه‌داد:میزان ظرفیت بهره برداری نیروگاه های تولید پراکنده حدود 800 مگاوات است و حدود 2700 مگاوات قرارداد خرید تضمینی برق با سرمایه گذاران نیروگاه های تولید پراکنده منعقد شده است.

وی با بیان اینکه هر کیلووات ساعت برق اکنون با نرخ کمتر از 70 تومان عرضه می شود ادامه داد:در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق بدون احتساب سوخت، 100 تومان است و وزارت نیرو به ازای هر کیلووات ساعت برق 30 تومان متضرر می شود و این مساله، مشکلاتی اقتصادی را برای صنعت برق به وجود آورده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و برق تصریح کرد:مابه التفاوت قیمت تمام شده با قیمت تکلیفی برق بجز سال های 88 و 95 بالغ بر 23 هزار 500 میلیارد تومان است که این رقم را دولت باید به وزارت نیرو پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه