English

رشد قیمت نفت تا ۲۰۱۸ ادامه می یابد

نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد، در حالی که تمدید توافق کاهش تولید می تواند افزایش تولید نفت آمریکا را خنثی کند، رشد قیمت نفت احتمالا تا سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت.

رشد قیمت نفت تا 2018 ادامه می یابد

به گزارش خبرگزاری موج، این تحقیق حاکی است در حالی که بعد از اظهارات مقامات سعودی احتمال تمدید توافق کاهش تولید افزایش یافته است، تحلیلگران پیش بینی های خود از قیمت نفت را بالا برده اند.

اشلی پترسن، از موسسه استراتاس ادوایزر گفت: «شایعات در مورد تمدید، گسترش یا تحلیل رفتن (توافق کاهش تولید اوپک) همگی می تواند بر قیمت ها تاثیر بگذارد و بازارها هر موضعی که از نشست آتی اوپک بیرون بیاید را به دقت رصد خواهند کرد.»

«با فرض اینکه توافق در سال 2018 تمدید شود، سطح واقعی تبعیت یک فاکتور مهم در برقراری توازن در بازار در سال آینده خواهد بود.»

نشست بعدی اوپک قرار است در 30 نوامبر برگزار شود و انتظار می رود این سازمان ومتحدانش از جمله روسیه در نشست مذکور توافق کاهش تولید را برای مدت بیشتری تمدید نمایند. مدت اجرای توافق در مارس 2018 به اتمام می رسد.

متوسط پیش بینی انجام شده توسط 35 تحلیلگر نشان می دهد که قیمت نفت در سال 2017 به طور متوسط 53 دلار و 25 سنت خواهد بود، در حالی که در نظرسنجی ماه گذشته این رقم 52 دلار و 60 سنت پیش بینی شده بود. در طی دو ماه گذشته قیمت نفت برنت حدود 17 درصد افزایش یافته و به طور متوسط در سال جاری به 53 دلار رسیده است.

در این نظرسنجی همچنین پیش بینی شده که قیمت متوسط نفت برنت در سال 2018 به 55 دلار و 71 سنت برسد.

تحلیلگران همچنین گفتند، چشم انداز وضع مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران و تنش ها در عراق به رشد قیمت نفت کمک کرده است.

برخی از تحریم ها مجددا علیه ایران برقرار می شود

آبهیشک کومار تحلیلگر انرژی در موسس اینترفکس انرژی در لندن گفت: «این ریسک واقعی وجود دارد که برخی از تحریم ها مجددا علیه ایران برقرار شود.»

اما در عین حال برخی تحلیلگران گفتند، تحریم های جدید علیه ایران منجر به کاهش قابل توجه صادرات نفت ایران نخواهد شد زیرا بعید است اروپا و روسیه از این اقدامات حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی