English

نایب رئیس اتاق اصناف ایران:

قلیان واحدهای میراث فرهنگی بیشتر از واحدهای صنفی است

نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران با اشاره به برنامه جمع آوری قلیان از واحدهای عرضه کننده گفت: در حال حاضر بر اساس آماری که در استان گیلان وجود دارد، عرضه قلیان در واحدهایی که زیر نظرسازمان میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت دارند، بیش از واحدهای صنفی است.

قلیان واحدهای میراث فرهنگی بیشتر از واحدهای صنفی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمدشکریه اظهار کرد: موضوع جمع آوری قلیان از قلیان سراها، چایخانه ها و سفره خانه های سنتی و کافی شاپ چند سالی است که مطرح شده که برای تحقق آن ابتدا لازم است یکسری زیرساخت ها نیز فراهم شود تا جوانان به سمت قلیان گرایش نداشته باشند .

وی تصریح کرد: بخشی از واحدهایی که قلیان را عرضه می‌کنند، در حوزه اصناف هستند و بخش بیشتر آن در حوزه میراث فرهنگی وگردشگری که باید هردو مجموعه در این خصوص اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

تداخل صنفی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در برخی واحدها در سال های اخیر مشکلات عدیده ای را برای اصناف به همراه داشته و به عنوان مثال این سازمان برای واحدهای 20 تا 30 متری نیز مجوز صادر می‌کند .

شکریه اظهار کرد: در سال های اخیر راهکارهای زیادی برای جمع آوری قلیان از سطح واحدها مطرح شده که کافی نبوده است. در این مسیر فراز و فرودهای زیادی داشتیم و قانون بهداشتی نیز در این خصوص کامل و جامع نیست و نباید اجازه استفاده از قلیان در فضای بسته را بدهد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: در حال حاضر مصوبه ای را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اعطای تسهیلات با کارمزد پایین برای تغییر کاربری این واحدهای مطرح کرده است که می تواند راهکار خوبی باشد که امیدواریم اجرایی شود و در حد حرف باقی نماند.

برای جمع آوری قلیان از سطح عرضه نیاز به فرهنگ سازی داریم

نائب رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در وهله اول برای جمع آوری قلیان از سطح عرضه نیاز به فرهنگ سازی داریم و باید در این زمینه کار کنیم . همچنین باید زیرساخت های مناسبی مانند ایجاد ورزشگاهها و مراکز تفریحی برای جوانان ایجاد کرد تا جوانان انگیزه ای برای رفتن به سمت قلیان نداشته باشند که این مسئله نیاز به همکاری جمعی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه