English

واردات پوشاک از ایران به ترکیه آغاز شد

شرکت ال سی وایکیکی ترکیه تامین آزمایشی پوشاک از ایران را آغاز کرده است، اقدامی که احتمالا موجب واردات ۲۳.۳ میلیون دلاری پوشاک توسط این شرکت ترک از ایران در طی ۱۸ ماه آینده خواهد شد.

واردات پوشاک از ایران به ترکیه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اینترنتی جاست استایل، شرکت ال سی وایکیکی ترکیه تامین آزمایشی پوشاک از ایران را آغاز کرده است، اقدامی که احتمالا موجب واردات 23.3 میلیون دلاری پوشاک توسط این شرکت ترک از ایران در طی 18 ماه آینده خواهد شد.

این شرکت در طی 8 ماه گذشته مشغول مذاکره با وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنایع، معادن و تجارت ایران بوده و از حدود 70 کارخانه و واحد تولیدی پوشاک در ایران تحقیقاتی را انجام داده است.

فاتح آلماز، مدیر سرمایه گذاری های تولید داخل شرکت ال سی گفت، به صورت آزمایشی یک سفارش کوچک به شرکت روناک جینز داده شده تا ال سی بتواند توانمندی های این شرکت را ارزیابی کند.

به خاطر قوانین ایران آمدیم

وی گفت، شرکت به دلیل قوانین ایران این کشور را انتخاب کرده، زیرا مقررات ایران به برندهای خارجی علاقمند به فروش محصولاتشان در بازار این کشور اجازه می دهد تا مستقیما برای دریافت مجوز ایجاد مراکز فروش در کشور بدون استفاده از افراد واسطه اقدام کنند. این قانون بدان معناست که حداقل 20 درصد از ارزش کالاهای وارداتی در 2 سال نخست در داخل ایران تولید خواهد شد. بعد از آن، شرکت باید 50 درصد از پوشاک تولید شده در ایران را صادر کند. این رقم از سال سوم به بعد حداقل به میزان 5 درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، تقاضای سالانه برای تولید پوشاک هم اکنون حدود 510 هزار تن است، در حالی که ظرفیت تولید پوشاک کشور به حدود 300 تا 320 هزار تن می رسد.

آلماز افزود، ال سی وایکیکی به دنبال سرمایه گذاری در ایران است، اما در حال حاضر هیچ برنامه مشخصی برای این کار ندارد.

«ما تلاش هایمان برای ارتقای تولید کنندگان آنجا (ایران) را به جای سرمایه گذاری افزایش داده ایم، اما باید خاطر نشان کنیم که کار ما آسان نیست. به علاوه، قانون تنها منحصر به ما نیست، بلکه بر دیگر برندهای اروپایی که در زمینه خرده فروشی در ایران فعال هستند نیز تاثیر جدی می گذارد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی