English

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 12 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه گذشته به 60 دلار و 78 سنت رسید

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار در سایه تلاش‌های اوپک و متحدانش برای کاهش تولید موجب شد تا قیمت نفت امروز از ثبات نسبی برخوردار باشد، هر چند احتمال افزایش تولید نفت شیل آمریکا اندکی قیمت‌ها را کاهش داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 12 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه گذشته به 60 دلار و 78 سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم‌های ثبت‌شده از جولای 2015 تاکنون که اوایل هفته جاری به ثبت رسید باقی ماند. قیمت فعلی نفت برنت حدود 37 درصد بالاتر از پایین‌ترین رقم‌های ثبت‌شده در ماه ژوئن است.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 10 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 54 دلار و 5 سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم‌ها از ماه فوریه تاکنون باقی ماند. قیمت فعلی نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا حدود 28 درصد بالاتر از پایین‌ترین رقم‌های سال 2017 است که در ماه ژوئن به ثبت رسیده بود.

نفت

به‌ رغم احساس مثبت کلی حاکم بر بازار برخی تحلیلگران بعد از چند روز رشد قیمت قابل توجه نفت همچنان محتاطانه حرکت می‌کنند.

شیل چانل، تحلیلگر بازار نفت گفت: «افزایش تولید نفت شیل آمریکا در میان‌مدت می‌تواند مانع از رشد قیمت بیشتر نفت شود».

تفاوت قیمت 6 دلار و 7 سنتی نفت خام آمریکا نسبت به نفت برنت ناشی از افزایش تولید نفت خام آمریکاست که نسبت به اواسط سال 2016 با حدود 13 درصد رشد به 9.5 میلیون بشکه در روز رسیده و موجب شده تا صادرات نفت آمریکا بسیار سودده شود.

احساس افزایشی حاکم بر بازار ناشی از تلاش‌های اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت بوده است. توافق کاهش تولید در مارس 2018 منقضی می‌شود، اما عربستان و روسیه از تمدید مجدد توافق حمایت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی