English

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

دیپلماسی اقتصادی‌ از اهداف دولت دوازدهم/توانایی صادرات محصولات ۱۵ هزار تعاونی به آفریقا

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:برای برقراری روابط تجاری و توسعه صادرات به کشورهای دور از جمله آفریقا باید مشوق‌های صادراتی بیش‌تر و بهتر وجود داشته باشد.

دیپلماسی اقتصادی‌ از اهداف دولت دوازدهم/توانایی صادرات محصولات ۱۵ هزار تعاونی به آفریقا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران با آفریقا با اشاره به اینکه از اهداف رییس جمهور در دور جدید دولت دوازدهم دیپلماسی اقتصادی، فعالیت ها و تعامل با کشورها به‌ویژه با کشورهای آفریقایی و گسترش فعالیت‌های دیپلماسی است، افزود:با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بین ایران و کشورهای هدف ازجمله آفریقا باید استفاده و موردتوجه قرار گیرد.

کلانتری با بیان اینکه در سال های گذشته با کشورهای آفریقایی تعاملات مناسبی داشتیم یادآور شد:در سال‌های ۸۴ هر استان بر اساس ظرفیت خود تعامل اقتصادی و تجاری با یک یا چند کشور آفریقایی را برقرار کرد و 40 کشور آفریقایی تحت پوشش تعاونی ها قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در بخش تعاون 93 تا 95 هزار تعاونی فعال وجود دارند که حداقل حدود 15 هزار تعاونی امکان بالقوه صادرات به آفریقا را دارند اذعان کرد:امسال 150 تعاونی صادراتی بیش از یک میلیون دلار داشتند. البته برای برقراری روابط تجاری و توسعه صادرات به کشورهای آفریقای باید‌ مشوق‌های صادراتی وجود داشته باشد چرا که وقتی صادرکنندگان امکان صادرات راحت‌تر به کشورهای همسایه و منطقه را دارند، باید برای صادرات به کشورهای دورتر تسهیلاتی بیش‌تر فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه