English

درخواست غول های نفتی برای رسیدن به کف قیمت نفت

مدیران عامل غول‌های نفتی با اشاره به نوسان عظیم بازار انرژی، از اوپک خواستند توافق کاهش تولید را تمدید کند تا نفت یک کف قیمت پیدا کند.

درخواست غول های نفتی برای رسیدن به کف قیمت نفت

به گزارش خبرگزاری موج، اعضای اوپک ظاهرا در حال رسیدن به توافق برای تمدید توافق کاهش تولید به مدت ۹ ماه دیگر هستند. چنین توافقی به معنای آن خواهد بود که اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان تا پایان سال میلادی آینده حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از میزان عرضه به بازار را محدود خواهند کرد.

این تولیدکنندگان در دسامبر به این توافق رسیدند و در ماه مه مدت توافق را به مدت ۹ ماه تا مارس سال ۲۰۱۸ تمدید کردند.

پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال به شبکه سی ان بی سی گفت: اوپک و متحدانش لازم است توافق کاهش تولید را پس از اتمام آن در مارس سال آینده همچنان ادامه دهند. وی در ادامه افزود: نوسان عظیم در بازار ضرورت بیشتری برای توجه مقامات اوپک به ثبات ایجاد کرده است.

انتظار می‌رود اوپک تصمیم در خصوص تمدید توافق کاهش تولید را در نشست خود در نوامبر به تعویق بیاندازند و تصمیم نهایی را در مارس سال ۲۰۱۸ اعلام کند.

باب دادلی، مدیرعامل شرکت BP در حاشیه کنفرانس OGCI استدلال‌های مشابه مدیرعامل توتال را مطرح و اظهار کرد احتمالا اوپک سال آینده توافق کاهش تولید را تمدید خواهد کرد.

کلودیو دسکالزی، مدیرعامل انی به شبکه سی ان بی سی گفت: تصور می‌کنم اوپک نه برای متعادل کردن تقاضا بلکه برای اطمینان بخشیدن به همه سرمایه‌گذاران باید این موقعیت را حفظ کند.

قیمت نفت به دلیل تقاضای ضعیف، دلار قوی و رشد تولید نفت شیل آمریکا از حدود ۱۲۰ دلار در ژوئن سال ۲۰۱۴ ریزش کرد. عدم تمایل اوپک برای کاهش تولید، دلیل کلیدی این کاهش بود اما این سازمان در اواخر سال ۲۰۱۶ با شماری از تولیدکنندگان غیراوپک برای محدود کردن عرضه توافق کرد.

اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا اعلام کرده‌اند که تقاضا بهبود یافته اما آژانس در گزارش اخیرش، نگرانی‌هایی نسبت به رشد مصرف آتی مطرح کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه