English

معاون امور بین الملل وزیر نفت مطرح کرد

ایران در انتظار امضای قراردادهای به ارزش ۲۰ میلیارد ریال

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی اعلام کرد: ایران انتظار دارد در سال آینده میلادی، قراردادهایی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار در بخش انرژی امضا کند.

ایران در انتظار امضای قراردادهای به ارزش 20 میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت نفت، روزنامه فایننشال تایمز نوشت: با ادامه مذاکره با شرکت‌های بزرگ بین المللی همچون شرکت انگلیسی-هلندی شل و روسنفت، ایران امیدوار است در سال آینده میلادی قراردادهایی در مجموع به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا کند.

امیر حسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، اعلام کرد: ایران در حال مذاکره درباره ۲۸ توافق با شرکت‌های نفتی بین‌المللی است. مذاکره با شرکت‌های مرسک اویل و روسنفت برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و مذاکره با شرکت‌های لوک اویل، گازپروم و زاروبژنفت روسیه برای توسعه میدان های نفتی همچون پایدار غرب، آب تیمور و منصوری، از جمله این تلاش‌هاست.

وی ادامه داد: با هر شرکت بین المللی که شما بشناسید، به جز شرکت های آمریکایی، در حال مذاکره هستیم. ایران انتظار دارد در محتاطانه ترین برآورد، در سال آینده میلادی چند قرارداد نفتی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا کند.

هیچ تفاوتی در عزم شرکت های خارجی در مذاکره با ایران روی نداده است

زمانی نیا همچنین اعلام کرد پس از تهدیدهای اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران، هیچ تفاوت محسوسی در عزم شرکت‌های بین المللی و سرعت مذاکره آنها با ایران روی نداده است.

ما به فناوری‌های نو نیاز داریم

وی گفت: بی گمان ما به فناوری‌های نو نیاز داریم؛ شرکت‌های ایرانی بدون مشارکت با شرکت‌های خارجی قادر به توسعه میدان‌ها نیستند. هیچ شرمی برای ایران بزرگتر از این نیست که با این ذخایر عظیم نفت و گاز، چنین حجم پایینی از تولید نفت و گاز داشته باشد.
 
به گفته زمانی نیا، با وجود برنامه ایران برای افزایش ظرفیت تولید نفت، جمهوری اسلامی به طور اصولی از تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک پشتیبانی می‌کند. ما تقریباً سهم خود را از بازار نفت دوباره به دست آورده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه