English

ارزش معاملات بازار بورس ۳ درصد کاهش یافت

در ۲۰ روز کاری مهر ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با پایان شهریور ۹۶، سه درصد کاهش یافت و از ۴۵۸۷۴ میلیارد ریال به ۴۴۶۷۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات بازار بورس 3 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بورس تهران، در ۲۰ روز کاری مهر ماه ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با پایان شهریور۹۶، سه درصد کاهش یافت و از ۴۵۸۷۴ میلیارد ریال به ۴۴۶۷۲ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۶۹۷۹ میلیون سهم به ۱۴۸۸۵میلیون سهم معادل ۱۲درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۸۵۸ میلیون سهم و ۱۹۸۱ میلیارد ریال بوده است.

در مهر ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۱۷درصد در مقایسه با پایان شهریور ماه ۹۶ افزایش یافت و از ۱۱۷۰ هزاردفعه به ۱۳۶۹ هزار دفعه بالغ شد.

شاخص بورس در پایان مهر ۹۶ در مقایسه با شهریور ۹۶، به میزان ۶۴۸ واحد برابر با ۰.۸ درصد افزایش یافت و از ۸۵۸۳۲ واحد به ۸۶۴۸۰ واحد رسید.

ارزش بازار در پایان مهر ۹۶ در مقایسه با پایان شهریور ۹۶ به میزان ۶۹۸۱۷ میلیارد ریال رشد برابر با ۲ درصد افزایش یافت و از ۳۳۹۳۵۶۷ میلیارد ریال به ۳۴۶۳۳۸۳ میلیارد ریال رسید.

بر اساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۳۷۲۵ میلیارد ریال و معادل ۴۵ درصد از کل خریدها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۲۱۷۴ میلیارد ریال و در حدود ۴۰ درصد از کل فروش ها بود. بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۱۵۵۱ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۴ و ۵۹ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه