English

معاون مسافری راه‌آهن:

زائران اربعین رایگان با قطار سفر کنند

معاون مسافری راه‌آهن از سفر رایگان زائران اربعین حسینی با قطار خبر داد و گفت: ۲۲۱ هزار نفر صندلی قطار برای زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته ۲۱درصد رشد دارد.

زائران اربعین رایگان با قطار سفر کنند

به گزارش خبرگزاری موج، میرحسن موسوی با بیان این‌که حرکت قطارها در مسیر ریلی خرمشهر-شلمچه از 4 تا 24 آبان‌ماه انجام می‌شود،‌ اظهار کرد:‌ این قطار با 470 سیر و 150 هزا رو 720 صندلی به صورت 24 ساعته مطابق تقاضای سفر موجود سرویس ارائه خواهد کرد.

موسوی با اعلام این‌که هزینه این قطار برای تسهیل خدمات به زائران رایگان است، افزود: هم‌اکنون 70 سیر قطار جنوب با 39 هزار و 200  صندلی برای ادامه مسیر تا ایستگاه شلمچه آماده شده است.

به گفته وی، 45 قطار فوق‌العاده پیش‌بینی شده با ظرفیت 31360 نفر در سال 95 عمده‌ترین قطارهای دارای صندلی بود اما با توجه به خروج ناوگان مسافری با سن بالا از چرخه فعالیت،‌امسال قطارهای 4 و 6 تخته جهت تسهیل سفر زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

موسوی همچنین یادآور شد:‌ قطار ترکیبی قم-کربلا امسال با 4 سرویس در روزهای هشتم،‌ دهم، یازده و دوازدهم از ایستگاه راه‌آهن قم تا کربلا سیر خواهد داشت و در روزهای بیستم،‌ بیست و یکم و بیست و سوم از کربلا به قم باز می‌گردد.

قطار کربلا از مبدأ قم به سمت ایستگاه شلمچه مسیر خود را آغاز می‌کند 

معاون مسافری راه‌آهن اظهار کرد:‌ قطار کربلا از مبدأ قم به سمت ایستگاه شلمچه مسیر خود را آغاز می‌کند که بعد از تشریفات قانونی حدود 35 کیلومتر تا ایستگاه راه‌آهن بصره را با اتوبوس سیر خواهد کرد و بر اساس هماهنگی با راه‌آهن کشور عراق از ایستگاه راه‌آهن بصره تا کربلا با قطارهای کشور عراق سیر خواهد کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: فروش بلیت با توجه به اینکه توسط دفاتر مسافرتی استان قم انجام شده است، لذا بلیت‌ این قطارها از طریق آژانس‌های منتخب همین دفاتر به فروش رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    من تا حال نرفتم کربلا میشه دعام کنید آیا با قطار صحت داره

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه