English

صادرات نفت ایران به چین ۷۸۴ هزار و ۶۰ بشکه در روز رسید

میزان صادرات نفت ایران به چین در ماه گذشته میلادی با ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳.۲۲ میلیون تن، معادل ۷۸۴ هزار و ۶۰ بشکه در روز رسید.

صادرات نفت ایران به چین ۷۸۴ هزار و ۶۰ بشکه در روز رسید

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از رویترز، روسیه در ماه سپتامبر برای هفتمین ماه متوالی جایگاه خود به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین را حفظ کرد و آنگولا و عربستان در جایگاه سوم قرار گرفته اند.

59 درصد رشد در صادرات نفت ایران به چین

میزان صادرات نفت ایران به چین در ماه گذشته میلادی با 59 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 3.22 میلیون تن، معادل 784 هزار و 60 بشکه در روز رسید. تجار مطلع از فروش نفت ایران گفتند، این رشد قابل توجه به دلیل از سر گیری خرید میعانات چین از ایران اتفاق افتاده و شرکت های چینی نیز از پروژه های تولید نفت مشترک شرکت های چینی در ایران نفت بیشتری وارد کرده اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اداره کل گمرک چین، میزان واردات این کشور از روسیه در ماه گذشته تقریبا 6.35 میلیون تن معادل 1.545 میلیون بشکه در روز بود که 60.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

میزان واردات نفت چین از آنگولا نیز با 11.7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4.677 میلیون تن، معادل 1.14 میلیون بشکه در روز رسیده است.صادرات نفت عربستان به چین نیز در ماه سپتامبر 9.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و به 4.276 میلیون تن، معادل 1.04 میلیون بشکه در روز رسید.

واردات نفت چین به حدود 9 میلیون بشکه در روز رسید 

کل واردات نفت چین در ماه سپتامبر به حدود 9 میلیون بشکه در روز رسید که دومین رقم بالای نفت وارد شده در تاریخ این کشور بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی