English

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی:

باید به مرکز آمار اعتماد کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:متاسفانه برخی تصور می کنند ما آمار را دستکاری می کنیم در حالیکه قسم یاد می کنم اینطور نیست.

باید به مرکز آمار اعتماد کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری‌موج، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم روز ملی آمار با‌بیان اینکه باید به مرکز آمار اعتماد کنیم و قسم یاد می کنم که قبل از انتشار، از آمار بی خبر هستیم، گفت:آمارهای مهم تولید شده از سوی مرکز آمار که اول هر ماه برای من پیامک می شود، همان لحظه مستقیم به رییس جمهور هم پیامک می شود.

محمد باقر نوبخت افزود:آمارهای تولیدی مرکز آمار بسیار مهم است و ما در سازمان برنامه هر روز با مرکز آمار زندگی می کنیم و براساس آن دولت تصمیم می‌گیرد.

تورم شهری در مهر 8 درصد بود

وی با اشاره به اینکه تورم شهری هشت درصد در مهرماه اعلام شده است تصریح کرد:متاسفانه برخی تصور می کنند ما آمار را دستکاری می کنیم در حالیکه قسم یاد می کنم اینطور نیست.

نوبخت در بخش دیگر سخنانش به افزایش سرمایه گذرای اشاره کرد و‌ گفت:برای دومین بار  رشد سرمایه گذاری در زمستان و بهار مثبت شده است و به ٢٥ هزار واحد تولیدی وام دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: برای خروج 8 میلیارد دلار از خزانه کشور از رهبری اجازه گرفته شد تا برای پروژه های جلوگیری از خروج آب از مرزها هزینه شود، چهارشنبه هفته گذشته نیز گزارش خوبی از این پروژه به دستمان رسیده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات مرکز آمار به درد ما می خورد افزود: براساس همین آمارها برخی واحدها رونق گرفته اند و بخشی دیگر هم هنوز مشکل دارند.

به گفته این مسوول به جمعیت شاغل ٧٣ هزار نفر به حجم شاغلان اضافه شده است.

ادامه دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه