English

مجتبی خسروتاج:

رایزنان بازرگانی ایران به عنوان دیده بان اقتصاد مقاومتی هستند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رایزنان بازرگانی ایران به عنوان دیده بان اقتصاد مقاومتی هستند. امروز ۲۰ رایزن بازرگانی از ایران در کشورهای هدف صادراتی حضور دارند.

رایزنان بازرگانی ایران به عنوان دیده بان اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی خسروتاج امروز (یکم آبان) در نشست مشترک رایزنان بازرگانی ایران با فعالان بخش خصوصی که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: رایزنان بازرگانی ایران به عنوان دیده بان اقتصاد مقاومتی هستند. امروز ۲۰ رایزن بازرگانی از ایران در کشورهای هدف صادراتی حضور دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران ایران باید در ۵۰ کشور هدف با نگاه توسعه صادرات غیر نفتی رایزن بازرگانی داشته باشد و از این جهت تعداد این رایزنان در آینده به ۵۰ نفر افزایش پیدا می کند.

وی افزود: رایزنان در نشست رو در رو با فعالان اقتصادی و تجاری با خواسته های بازرگانان و تجار آشنا خواهند شد. ما از این نمایندگان در سایر کشورها گزارش می‌خواهیم تا بدانیم چقدر می‌توانیم به نیازها و خواسته‌های تجار جامه عمل ببخشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: نخستین و مهمترین وظیفه این افراد افزایش حضور بنگاه ها و شرکت های ایرانی در کشورهای دیگر است، چراکه توسعه صادرات بدون حضور در بازارهای بین المللی، بدون مراوده با خریداران و بدون ایجاد اعتماد در آنان میسر نمی شود.

خسرو تاج اظهار امیدواری کرد که با اطلاع از طیف خواسته های تجار و بازرگانان و دسته بندی آن ها به شکل متناسب به تامین منابع مالی از سازمان برنامه و بودجه بپردازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی