English

ایمیدرو استراتژی خروج از بنگاه داری را اجرایی کرده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو از ابتدای دولت یازدهم استراتژی خروج از بنگاه داری را اجرایی کرده است، طی قرارداد مشارکتی بین ایمیدرو و به نمایندگی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش صنایع و معادن ماهان و فولاد سیرجان، استخراج و فروش برجا ۱۲ میلیون تن از سنگ آهن گل گهر دو واگذار شد.

ایمیدرو استراتژی خروج از بنگاه داری را اجرایی کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - با بیان اینکه ایمیدرو از ابتدای دولت یازدهم استراتژی خروج از بنگاه داری را اجرایی کرده است، گفت: طی قرارداد مشارکتی بین ایمیدرو و به نمایندگی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش صنایع و معادن ماهان و فولاد سیرجان، استخراج و فروش برجا ۱۲ میلیون تن از سنگ آهن گل گهر دو واگذار شد.

وی با اشار به اینکه قرارداد فوق یکی از اقدامات ایمیدرو در سپردن طرح ها و توسعه به بخش خصوصی است، افزود: مدت این قرارداد مشارکتی چهار ساله است که در صورت ابراز رضایت کارفرما، ‌ قابل تمدید خواهد بود که طبق این قرارداد، متوسط سنگ آهن استخراجی در هر سال، سه میلیون تن است و طی مدت قرارداد، مجموع خاک و باطله برداری نیز به ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن می رسد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بیان کرد: در سال های گذشته این سازمان در قدم های نخست برای جلب مشارکت بخش خصوصی، عمدتا پروژه ها را به صورت پیمانکاری به شرکت های خصوصی واگذار می کرد، اما رویکرد ایمیدرو به ویژه از دولت دوازدهم و همراستا با برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی، تلاش در جهت واگذاری صفر تا ۱۰۰ طرح ها به بخش خصوصی است.

طبق اعلام ایمیدرو، قرارداد واگذاری استخراج و فروش برجا سنگ آهن در معدن گل گهر ۲ روز دوشنبه (۲۴ مهر ماه) با حضور نمایندگان قانونی و ناظران امضا و تحویل کنسرسیوم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه