English

هنوز زود است تاثیر ریسک‌های ژئوپلیتیکی بر بازارهای نفت ارزیابی شود

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در حاشیه کنفرانس دانش جهان در سئول درباره درگیری در عراق میان دولت مرکزی و منطقه کردستان و تصمیم آمریکا برای عدم تایید توافق هسته‌ای با ایران به رویترز گفت: هنوز زود است تاثیر این ریسک‌های ژئوپلیتیکی بر بازارهای نفت ارزیابی شود.

هنوز زود است تاثیر ریسک‌های ژئوپلیتیکی بر بازارهای نفت ارزیابی شود

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در حاشیه کنفرانس دانش جهان در سئول درباره درگیری در عراق میان دولت مرکزی و منطقه کردستان و تصمیم آمریکا برای عدم تایید توافق هسته‌ای با ایران به رویترز گفت: هنوز زود است تاثیر این ریسک‌های ژئوپلیتیکی بر بازارهای نفت ارزیابی شود.

فاتح بیرول گفت: هنوز زود است بگوییم این تحولات ژئوپلیتیکی به چه شکلی ادامه خواهند یافت و تا چه میزان بر قیمت‌های نفت تاثیر خواهند گذاشت.

امنیت نفت مسئله مهمی برای همه کشورها به شمار می‌رود

وی گفت: این مسائل به ما یادآوری می‌کند که نفت و ژئوپلیتیک تا چه حد به یکدیگر مرتبط هستند و امنیت نفت مسئله مهمی برای همه کشورها به شمار می‌رود.

فاتح بیرول همچنین اظهار کرد: میزان پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق کاهش تولید ۸۶ درصد بوده که بالاتر از گذشته است و اینکه آنها در نوامبر برای ادامه یا عدم ادامه کاهش تولید تصمیم بگیرند، به خودشان بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر اوپک توافق کاهش تولید را تمدید کند، ممکن است سال آینده شاهد تعادل دوباره بازار باشیم زیرا همچنان میزان قابل توجهی ذخایر وجود دارد که بالاتر از متوسط تاریخی است.

اوپک و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه با هدف حذف عرضه مازاد و حمایت از افزایش قیمت‌ها، موافقت کرده‌اند تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا مارس سال میلادی آینده کاهش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه