English

معاون وزیر راه خبر داد؛

روسازی بتنی جایگزین مناسبی برای آسفالت است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: استفاده از سیمان تولید شده در کشور جایگزین مناسبی برای قیر است و عمر طولانی‌تر روسازی بتنی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی به علاوه هزینه‌های نگهداری کمتر در دوره بهره‌برداری از دیگر مزایای بهره‌مندی از این شیوه روسازی است.

روسازی بتنی جایگزین مناسبی برای آسفالت است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی گفت: آزادراه اصفهان-شیراز نخستین آزادراه کشور است که روسازی آن بتنی است و عملیات اجرایی آن در ۵۴ کیلومتر حدفاصل ایزدخواست تا آباده در حال انجام است.

وی روسازی بتنی را جایگزین مناسبی برای آسفالت دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از سیمان تولید شده در کشور جایگزین مناسبی برای قیر است و عمر طولانی‌تر روسازی بتنی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی به علاوه هزینه‌های نگهداری کمتر در دوره بهره‌برداری از دیگر مزایای بهره‌مندی از این شیوه روسازی است.  

خادمی اجرای روسازی بتنی را مهم ارزیابی کرد و افزود: با اجرای این فرآیند علاوه بر کاهش ۱۳ سانتی متری ضخامت آسفالت، آلاینده‌های زیست محیطی نیز ۵۰ درصد کاهش یافت و زمان اجرای پروژه حدود ۶ ماه نسبت به قبل جلو افتاد که این موضوع موجب صرفه‌جویی ۴۰۰ میلیارد ریالی در هزینه‌ها شد.

اجرای واریانت موجب کاهش هزینه‌های پروژه خواهد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای واریانت در قطعه سه این آزادراه را موجب کاهش هزینه‌های پروژه تا هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با حذف پنج دستگاه تونل، سه دستگاه پل بزرگ، یک دستگاه گالری هزینه‌های اجرایی کاهش یافت و مهم تر از آن حداقل دو سال زمان اجرای پروژه را جلو انداخت.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یادآور شد: برنامه‌ریزی شده است تا در سال ۱۳۹۶ حداقل ۹۱ درصد زیرسازی و اجرای ابنیه فنی و ۲۵ درصد عملیات روسازی تکمیل شود که تا کنون ۸۷ درصد از عملیات زیرسازی و ابنیه فنی و ۱۵ درصد از عملیات روسازی اجرایی شده است.

پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا پایان سال ۱۳۹۶ به ۷۵ درصد می رسد

وی افزود:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی شده است تا پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا پایان سال ۱۳۹۶ به ۷۵ درصد برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش جبهه‌های کاری را یکی دیگر از اقدامات قابل توجه برشمرد و عنوان کرد:‌ هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر نیروی انسانی فعال، هزار و ۳۰۶ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات و ۱۵۵ جبهه کاری در این آزادراه فعال هستند.

شایان ذکر است آزادراه اصفهان ـ شیراز به طول ۲۲۲ کیلومتر موجب کوتاه شدن ۱۳۵ کیلومتر از مسافت بین دو استان اصفهان و فارس می‌شود و زمان سفر را تا دو ساعت کاهش خواهد داد که علاوه بر این موارد موجب کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه‌های تصادفات جاده‌ای در این محور خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی