English

ترامپ از حمله به پیمان‌های تجارت آزاد دفاع کرد

دولت آمریکا دیدگاه متفاوتی درباره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نشان داد و با تلاش‌ها برای گسترش فعالیت این موسسات مخالفت کرد و در راستای طرح "ابتدا آمریکا" دونالد ترامپ، از حمله به پیمان‌های تجارت آزاد دفاع کرد.

ترامپ از حمله به پیمان‌های تجارت آزاد دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری موج، دولت آمریکا دیدگاه متفاوتی درباره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نشان داد و با تلاش‌ها برای گسترش فعالیت این موسسات مخالفت کرد و در راستای طرح "ابتدا آمریکا" دونالد ترامپ، از حمله به پیمان‌های تجارت آزاد دفاع کرد.

همزمان آمریکا مانع بلندپروازی‌های چین برای ارتقای نقش جهانی خود از طریق افزایش سهمش در هر دو موسسه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی شد.

دولت ترامپ با مخالفت با افزایش سرمایه‌ای که بانک جهانی برای گسترش ماموریت مبارزه با فقر جهانی می‌خواهد، دیدگاه خود را آشکار کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه یک روز پس از اینکه جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی گفت بر این باور است که دولت ترامپ اکنون از این اقدام حمایت می‌کند، اعلام کرد سرمایه بیشتر در شرایطی که سرمایه کنونی به شکل موثری تخصیص نیافته است، راه‌کار مناسبی نیست.

همچنین درباره طرح افزایش منابع وام‌دهی صندوق بین المللی پول که با تغییر سهمیه سهامدارانش همراه خواهد بود، اقدامی صورت نگرفت. کنگره آمریکا سال گذشته این اقدام را وتو کرده بود و دولت ترامپ از طرح دوباره این موضوع حمایت نکرد.

در عوض منوچین نظام بوروکراسی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را زیرسوال برد و آنها را ناکارآمد خواند و گفت: کارکنان این موسسات حقوق بیش از حدی دریافت می‌کنند.

موضع جدید آمریکا درباره جهانی سازی مطرح شد

موضع جدید آمریکا درباره جهانی سازی تحت دولت ترامپ نیز در دیدار وزیران دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گروه جی ۲۰ در دیدارهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مطرح شد.

در گذشته این گروه به طور مرتب درباره حمایت‌گرایی و رویکرد ضد تجارت آزاد هشدار می‌داد اما در دیدار اخیر، دولت ترامپ مانع چنین صحبت‌هایی شد و در بیانیه گروه جی ۲۰ از تجارت یا حمایت‌گرایی ذکری به میان نیامد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اختلافات آمریکا با متحدانش در ظاهر عیان نبود و دیدارهای یک هفته‌ای نهادهای مالی جهانی به آرامی برگزار شد.

رئیس بانک جهانی و کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول به نیاز کشورها برای اصلاحات در بلندمدت متمرکز شدند و به نابرابری فزاینده رشد به خصوص در کشورهای توسعه یافته پرداختند.

اما بسیاری از کشورها در بیانیه‌هایی به این دو موسسه، اختلاف نظرشان با آمریکا را روشن ساختند و اکثر آنها از افزایش سرمایه برای بانک جهانی حمایت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی