English

در صنعت سیمان ۸۰ میلیون تن ظرفیت‌سازی کرده‌ایم

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در صنعت سیمان ۸۰ میلیون تن ظرفیت‌سازی کرده‌ایم که اکنون از ۵۲ میلیون تن آن استفاده می‌شود.

در صنعت سیمان ۸۰ میلیون تن ظرفیت‌سازی کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، حمید حسینی امروز در همایش تجارت ایران و عراق که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا خبرهایی مبنی بر احتمال از سرگیری صادرات سیمان به عراق به گوش می‌رسد. در صنعت سیمان ۸۰ میلیون تن ظرفیت‌سازی کرده‌ایم که اکنون از ۵۲ میلیون تن آن استفاده می‌شود. سیمان ایران به عراق صادر می‌شد که از پارسال صادرات سیمان به عراق قطع شد. کارخانجات ایرانی خواهان برقراری دوباره ارتباط با کشور عراق هستند.

او درباره صنعت دارو نیز گفت: ماتوانایی تولید ۵۰ میلیارد تن دارو را داریم که ۴۰ میلیارد تن تولید می‌کنیم. کل سهم ما در مورد دارو در بازار عراق یک درصد است در حالی که پزشکی ایران در دنیا شناخته شده است. البته اخیرا تلاش‌هایی برای افزایش سهم صنعت دارو در عراق صورت گرفته است.

صنعت خودرو ظرفیت خالی زیادی داریم

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در رابطه با صنعت خودروسازی بیان کرد: در صنعت خودرو ظرفیت خالی زیادی داریم. سایپا اولین برند ایرانی بود که در عراق شناخته شد. هم‌اکنون هم شاهد حضور پررنگ این برند در بازار عراق هستیم.

حسینی درباره ظرفیت‌های خالی صنایع ایرانی گفت: ما در بیشتر صنایعی مانند خودروسازی، تایر، فرش ماشینی، شوینده‌ها، شیرینی و شکلات ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت خالی داریم که می‌توانیم با کمک وزارت صنایع عراق روابط پایدارتری را بین دو کشور به وجود آوریم.

در پایان سخنرانی‌های مدیران شرکت‌های صادرکننده، حمید حسینی بسته شدن مرزهای ایران و کردستان عراق را یادآور شد و گفت: این خبر ممکن است برای بازرگانان ایرانی خوب نباشد اما این موضوع به مسائل کردستان با عراق کمک می‌کند. پس ما هم از این موضوع حمایت خواهیم کرد. البته تجار ایرانی با مشکلات تعرفه روبرو هستند که امیدواریم دولت مرکزی عراق مشکلات تعرفه را حل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی