English

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای طرح های کوچک و متوسط

محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از کارخانه کابل خودرو سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای طرح‌های کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد 100 هزار میلیارد ریال مشخص شده است.

تخصیص 100 هزار میلیارد ریال برای طرح های کوچک و متوسط

به گزارش خبرگزاری موج، محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از کارخانه کابل خودرو سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای طرح‌های کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد 100 هزار میلیارد ریال مشخص شده است.

وی ادامه داد: برای بازسازی و نوسازی 5000 واحد تولیدی و صنعتی در کشور نیز 100 هزار میلیارد ریال تخصص یافته تا واحدهای صنعتی با دریافت این تسهیلات نسبت به تکمیل ماشین آلات، بروز رسانی خطوط تولید و کاهش مصرف انرژی و افزایش توان رقابتی خود اقدام کنند.

صالحی نیا گفت: برای واحدهای تولیدی 100هزار میلیارد پیش‌بینی شده  که از طریق ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید، نسبت به معرفی سرمایه گذاران به بانک‌ها اقدام می‌شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال جاری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، 6000 واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال 35 هزار نفر در کشور تکمیل می‌شود.

 وی عنوان کرد: جهت تسهیل در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران شهرستان سبزوار و رونق تولید و اشتغال سرپرستی بانک صنعت و معدن خراسان رضوی به سبزوار تفویض می شود.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: 70درصد واحد های صنعتی سبزوار در ردیف طر حهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد یا نیاز به تسهیلات جهت نوسازی و تامین سرمایه دارند که در کارگروه رفع موانع تولید بررسی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در ستاد رفع موانع تولید شهرستان سبزوار گفت: از محل رونق تولید، امسال چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نوسازی و بازسازی صنایع  استان اختصاص یافت.  در سال جاری از مجموع 660 میلیارد ریال یارانه استان 120 میلیارد ریال تخصیص یافت.

تاکنون هزار و 80 میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 80 میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که بیانگر روند توسعه در حوزه صنعت خراسان رضوی است.

علیرضایی افزود: درحال حاضر از 24 قلم کالای اساسی منتخب استان 21 مورد رشد تولید مناسبی داشته است.

وی با تاکید به اینکه مصرف گاز صنعتی در استان 12 درصد رشد داشته است گفت: امید است بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی به صنعتگران بیشتر از گذشته کمک کنند.

علیرضایی با اشاره به برگزاری ستاد رفع موانع تولید در سبزوار گفت: برای نخستین بار در سبزوار رویکرد توسعه ای بیشتر از رویکرد رفع موانع بوده است و با 90درصد مسائل مالی پروژه‌های نیمه تمام موافقت شد.

استان خراسان رضوی دارای 45 ناحیه و شهرک صنعتی است. شهرستان سبزوار دارای 2 شهرک صنعتی است و حدود 70 واحد صنعتی در این 2 شهرک فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی