English

رئیس کمیسیون شفاف سازی اقتصاد مقاومتی:

هنوز نمی دانیم چه کسانی از خام فروشی حمایت می‌کنند

رئیس کمیسیون شفاف سازی اقتصاد مقاومتی گفت: هنوز نمی دانیم چه انگیزه ای پشت خام فروشی است که کاملا برعکس عمل می شود و به جای اینکه عوارض بیشتری از خام فروشی دریافت شود کمتر می گیرند.

هنوز نمی دانیم چه کسانی از خام فروشی حمایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسین فنایی امشب در آیین افتتاح دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع برتر با رویکرد اقتصاد مقاومتی یزد، اظهار داشت: بندهای اقتصاد مقاومتی کاملا شفاف و روشن تکلیف را بر همه روشن کرده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی باید تفکر اقتصادی نیز داشته باشیم و متناسب با آن اقدام کنیم، ادامه داد: تفکر استفاده بهینه از بسترهای موجود و منابع باید وجود داشته باشد و بهترین مدل آن نیز استفاده از محلی برای برگزاری نمایشگاه و این جشنواره است که این محل سال ها بلا استفاده بود و مورد توجه قرار نداشت اما امروز نمایشگاهی بزرگ را عرضه کرده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن یزد اضافه کرد: نباید بدون تفکر و اندیشه کاری را انجام داد و باید بر اساس تفکر نسبت به کاری که قصد آن را داریم و بررسی عواقب و نتایج آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در کشورمان همه ظرفیت ها به خصوص ظرفیت های انسانی فراهم است، اظهار داشت: خوشبختانه قوانین هم در این زمینه کم نیستند اما به درستی اجرا نمی شوند یا اندک مواردی نیز مشکل قانونی داریم.

فنایی تصریح کرد: برای خام فروشی که مجلس امروز ورود کرده است اقدام بسیار خوبی شده اما هنوز نمی دانیم چه انگیزه ای پشت خام فروشی است که کاملا برعکس عمل می شود و به جای اینکه عوارض بیشتری از خام فروشی دریافت شود کمتر می گیرند.

وی افزود: به عنوان نمونه کشور چین برای اینکه بتواند بازارهای صادراتی را بگیرد تفکری دارد که برای صادرات انگیزه ایجاد می کند اما کشور ما برعکس است و به واردات توجه دارد و قوانین بیشتری نیز در این زمینه داریم و عملا نیز واردات محوریم.

عضو هیات مدیره خانه صنعت یزد اظهار داشت: مجلس باید مشوق هایی را در جهت صرفه جویی و صادرات پیشنهاد و مصوب کند و برای اجرا ابلاغ شود اما در این زمینه نیز تا به امروز بی توجه بودیم.

وی ادامه داد: کشور ما در زمینه آب بسیار مشکل دارد اما تفکر اینکه چگونه آب های باران را در همین اندک بارش هم به درستی استفاده و ذخیره کنیم نداریم و این نشان می دهد که چندان در عمل کارامدی نداریم و برای اینکه بحران ها را حل کنیم به اندیشه و تفکر نیز بی توجهیم.

فنایی تاکید کرد: برای اینکه اهداف محقق شود به تکنیک های اجرایی نیاز داریم که خوشبختانه سازمان بسیج مهندسین در استان یزد تشکیل اندیشکده ای را در دستور کار دارد تا بندهای اقتصاد مقاومتی نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به نام گذاری دو سال مداوم با عنوان اقتصاد مقاومتی گفت: نامگذاری ها از چند کلمه است اما پشتوانه آن تفکر و تدبر بوده و دولت هم باید به این نام گذاری ها توجه ویژه داشته باشد و اگر به تکنیک های اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی توجه کند قطعا در این زمینه موفق خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه