English

زیتون کار نمونه کشور در پاسخ به موج؛

کودهای شیمیایی در محصولات باغی امان صادرات را گرفته است

یک فعال اقتصادی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید زیتون باید دست از توصیه باغداران سنتی بردارد و جدی تر با آنها برخورد کند.

 کودهای شیمیایی در محصولات باغی امان صادرات را گرفته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در حاشیه بازدید خبرنگاران کشاورزی از باغات زیتون در شهرستان طارم زیتون کار نمونه کشوردر پاسخ به سوال خبرنگار موج که چه میزان از زیتون باغات کشور صادرمی شود گفت: متاسفانه یکی از مشکلات صادرات زیتون کشورمان استفاده از کودهای شیمیایی است. همچنین که آزمایشگاه های مرکزی کشورمان قوی نیست و خیلی به تجهیزات آن نمی پردازیم.

کشاورز با بیان اینکه ما محصولات مان(زیتون) را به روسیه بردیم ولی آن ها با آزمایش های صورت گرفته خود استقبالی از زیون ایرانی نکردند خاطر نشان کرد:کشور روسیه از زیتون های ما آزمایش گرفتند و متاسفانه به علت استفاده زیاد کودهای شیمیایی در زیتون های محصولات مان استقبالی نکردند.

وی یکی دیگر از دغدغه های صادرات را فرآوری ناقص خواند و افزود:محصولات کشاورزی ما در ظروف پلاستیکی، فله ای و بازعرضه می شود در حالی که در دیگر کشور ها از ظرف پلی اتیلن استفاده می شود ما توانسته ایم ظروف فایبرگلاس بیاوریم تا قسمتی از مشکلات صادرات  حل شود اما مشکل اصلی در بخش فنی و قیمتی است.

این کشاورز نمونه با انتقاد به وضعیت صادرات محصولات باغی تصریح کرد: وقتی ما در هکتار 2 تن برداشت زیتون می کنیم چگونه می توانیم با کشور ترکیه که 10 تا 20 تن برداشت دارد رقابت کنیم البته گشایش هایی صورت گرفته که علاوه بر مشکلات بانکی این ها نیز مرتفع شود

وی در بخش دیگر از سخنانش به زیتون کاران سنتی در شهرستان طاروم اشاره کرد و گفت:وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید زیتون باید دست از توصیه باغداران سنتی بردارد و جدی تر با آنها برخورد کند.

زیتون کار

 کشاورز اذعان داشت:در کل منطقه مشکل باغداران سنتی یک تا دو هکتاری هستند که به صورت سنتی کار می کنند و متاسفانه آن ها توان مبارزه با آفات مگس زیتون را ندارند و برایشان مقرون به صرفه نیست این درحالی است که اقداماتی همچون سمپاشی هایی که انجام می دهند که آفات جدید وارد باغات می شود یا این که مبارزه بیولوژیک را از بین می برند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه